اجرای صفحه کابینت سرامیک

داشتن آشپزخانه ای زیبا و کاربردی رویای بسیاری از صاحبان منازل می باشد.در این بین به کار بردن صفحه کابینتی که طول عمر مفید بالایی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. اجرای صفحه کابینت سرامیک به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فردش همواره مورد توجه اکثر افرادی که قصد  اجرا و نوسازی کابینت های آشپزخانه خود را دارند بوده است. سرامیک ها نفوذ ناپذیر بوده و در مقابل سایش های سطحی بسیار مقاوم می باشند و مراقبت از آنها بسیار آسان است.

می توان گفت سرامیک ها به نوعی الهام گرفته از طرح و رنگ سنگ های طبیعی مانند مرمریت می باشند.ضرورت استفاده از صفحه کابینت مناسب به این دلیل است که آشپزخانه ها جزو اصلی ترین قسمت منازل می باشند به طوری که افراد بیشترین وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند.پس بایستی از بهترین متریال ها در صفحات کابینت که به عنوان میز کار در آشپزخانه ها استفاده می شوند و بیشترین کارهای مربوط به پخت و پز و تهیه غذا روی آن صورت می گیرد استفاده شود.صفحه کابینت های سرامیکی کاملا در مقابل جذب آب نفوذ ناپذیر هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر هر گونه خراش و لکه ای دارند و با اسید های موجود در آشپزخانه واکنش نشان نمی دهند.

اجرای صفحه کابینت سرامیک01-کابین نت

صفحه کابینت مناسب چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

1-انتخاب صفحه کابینت مناسب برای آشپزخانه

حتما این سوال را از خود پرسیده اید که کدام یک از انواع صفحات کابینتی که در بازار موجود می باشند می توانند نیاز شما را برای داشتن یک آشپزخانه کاملا کاربردی و منحصر به فرد تامین کنند.هنگامی که اقدام به نوسازی صفحه کابینت آشپزخانه تان می کنید یا هنگام خرید خانه ای جدید این سوال همواره ذهن اکثر افراد را به خود مشغول می کند.
اجرای صفحه کابینت سرامیک دارای یکسری محاسن می باشد که همین امر باعث استقبال هر چه بیشتر از این محصول گردیده است.صفحات سرامیکی طول عمر بالایی دارند و به هیچ عنوان لکه ناشی از ریختن مواد غذایی را به خود جذب نمی کنند.این صفحات به دلیل ساختار منسجمی که دارند هیچ گونه خلل و فرجی جهت نفوذ کپک ها و قارچ ها نداشته و محیطی کاملا بهداشتی را در فضای آشپزخانه منزلتان ایجاد می کنند.برای پاک کردن سطوح آن ها نیازی به استفاده از پاک کننده های قوی نخواهید داشت و نگهداری و پاک نمودن سطوح سرامیک ها بسیار آسان می باشد.  هنگامی که شما تصمیم به اجرای صفحه کابینت سرامیک در آشپزخانه خود گرفتید، می توانید بر اساس طراحی آشپزخانه تان و نور محیط سرامیک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.شما می توانید از سرامیک های وارداتی مانند راک یا سرامیک هایی که تولید داخل کشور هستند به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه تان استفاده نمایید.البته قیمت سرامیک های وارداتی و کیفیت آن ها به مراتب بیشتر از سرامیک های تولید داخل می باشد ،لازم به ذکر است که مدتی است سرامیک های راک به دلیل محدودیت ها وارد کشور نمی شوند.از سرامیک های تولید داخل می توان به سرامیک های زیگما و پالرمو اشاره کرد.ابعاد سرامیک زیگما 310×145 سانتی متر و ضخامت آن 12 میلی متر می باشد،سرامیک های زیگما دارای خاصیت بوک مچ شدن هستند و شما می توانید از این خاصیت آن ها برای طراحی آشپزخانه و منزلتان استفاده نمایید. سرامیک پالرمو دارای ابعاد  300×140 سانتی متر و ضخامت 12 میلی متر است. برخی از اسلب های تولید شده توسط شرکت های تولید کننده سرامیک در داخل کشور مشابه طرح های خارجی بوده و می توانند جایگزین مناسبی برای نمونه های وارداتی باشند.پس از انتخاب اسلب سرامیک مورد نظرتان قیمت مترطول اجرای صفحه کابینت سرامیک به شما اعلام می گردد. قیمت تمام شده پروژه حدودی بوده و بر اساس متراژی که خود شما در اختیار کارشناس فروش قرار می دهید به شما اعلام می گردد، این قیمت بر اساس متراژ حدودی بوده و قیمت نهایی بر اساس متراژی که متخصص اندازه گیری به شرکت اعلام می کند مشخص می گردد.قیمت اجرای اعلام شده بر اساس اجرای یک متر طول از صفحه کابینت سرامیک در عرض استاندارد یعنی 60 سانتی متر می باشد.در صورتی که عرض صفحات کابینت شما از سایز استاندارد بیشتر باشد ضریب به آن تعلق می گیرد. در این قسمت به عنوان نمونه نحوه محاسبه قیمت اجرای سرامیک زیگما را ذکر می کنیم،نحوه محاسبه قیمت اجرای صفحه کابینت سرامیک زیگما برای صفحاتی که عرضی بین 60 سانتی متر تا 85 سانتی متر داشته باشند با احتساب ضریب 1.5 برای متر طول صفحه کابینت می باشد و قیمت اجرا برای صفحات سرامیکی که عرض آن ها بین 85 تا 125 سانتی متر باشد با ضریب 2 محاسبه می گردد.پس از انتخاب اسلب سرامیک و اعلام قیمت حدودی به مشتری و در نهایت تایید فاکتور، هماهنگی های لازم جهت اندازه گیری صورت می گیرد.در نظر داشته باشید اجرای صفحه کابینت سرامیک دارای حساسیت بالاتری نسبت به بقیه متریال ها می باشد لذا از افراد متخصص برای نصب صفحات استفاده نمایید.

اجرای صفحه کابینت سرامیک02-کابین نت

2-اندازه گیری صفحه کابینت

در مرحله اندازه گیری نکته ای که بایستی به آن توجه داشته باشیم نصب بودن کابینت های زمینی در محل پروژه می باشد اگر منزل شما نوساز بوده و هنوز کابینت های آشپزخانه نصب نشده باشند کار اندازه گیری تا زمان نصب کابینت ها به تعویق می افتد و به هیچ عنوان نمی توان با اندازه های حدودی که سازنده کابینت ها اعلام می نماید اقدام به برش و آماده سازی صفحات کابینت نمود، زیرا کوچکترین اشتباهی در اعلام اندازه ها باعث ایجاد ضرر و زیان و همچنین اتلاف وقت بیشتر در پروژه می گردد.شما بایستی زمان مشخصی را که کابینت های زمینی شما در آشپزخانه تان نصب می شوند را به کارشناس اندازه گیری اعلام نمایید تا کارهای مربوط به اندازه گیری و تهیه نقشه صفحات کابینت منزلتان را انجام دهد.در صورتی که فقط بخواهید صفحه کابینت آشپزخانه تان را تعویض نمایید کار راحت تر خواهد بود، زیرا کابینت های زمینی شما نصب هستند و کارشناس اندازه گیری در مدت زمان کمتری می تواند صفحه کابینت آشپزخانه شما را اندازه گیری کرده و نقشه پروژه را آماده نماید.برای اجرای صفحه کابینت سرامیک به جای صفحه کابینت قبلی منزلتان شما بایستی صفحات قدیمی را از جای خود جدا کرده و سیستم لوله کشی و برق کشی را نیز برای نصب صفحه کابینت جدید آماده نمایید، در نظر داشته باشید هنگام نصب صفحه کابینت جدید حتما کابینت های زمینی شما تراز باشند.لازم به ذکر است محل قرار گیری سینک و گاز و نیز محل پریز های برق حتما در روز اندازه گیری به کارشناس اعلام شود تا کلیه کارهای مربوط به برشکاری در کارگاه انجام شود.

3-حمل و نقل صفحه کابینت تا کارگاه

پس از اتمام مرحله اندازه گیری طبق نقشه اعلام شده توسط کارشناس اندازه گیری تعداد اسلب های سرامیک مورد نیاز برای پروژه تخمین زده شده و جهت برش به کارگاه ارسال می شوند.برای حمل اسلب های سرامیک به دلیل وزن بالا و ابعاد بزرگی که دارند معمولا از ماشین هایی استفاده می شود که قابلیت حمل 2 تن بار به بالا را داشته باشند. صفحات سرامیک ها را با استفاده از جرثقیل سقفی بر روی ماشین هایی که دارای رک آهنی جهت حمل بار هستند قرار می دهند.پس از قرار دادن سرامیک ها بر روی رک آن ها را به طور کامل مهار می کنند تا سالم به محل تخلیه ارسال گردند.

4-برش و زیر سازی صفحات کابینت سرامیک

پس از انتقال بار به کارگاه سرامیک ها از نظر یکسان بودن طرح و عدم خرابی و شکستگی کنترل می شوند. در صورت وجود هر گونه خرابی، اسلب معیوب به محل بارگیری ارسال می شود و اسلب سرامیک سالم جایگزین آن می گردد.در کارگاه متخصصین برشکار بر اساس نقشه ارائه شده توسط کارشناس اندازه گیری اقدام به برش اسلب ها می نمایند و پس از اتمام برشکاری و بیرون آوردن جای سینک و گاز طبق نقشه، عملیات زیر سازی صفحات شروع می گردد. قطعات سرامیک را با استفاده از چسب اپوکسی به یکدیگر می چسبانند و برای زیرسازی قطعات سرامیک از ام دی اف و آهن کشی استفاده می شود.کلیه مراحل مربوط به برشکاری و زیر سازی تماما در محل کارگاه صورت می گیرد و هیچ گونه برشکاری در محل پروژه انجام نمی شود.مدت زمان ارسال بار به کارگاه های برشکاری و آماده سازی صفحات جهت نصب بین 10 الی 15 روز کاری می باشد.

5-حمل بار به محل پروژه

پس از اتمام عملیات برشکاری و آماده شدن صفحات کابینت هماهنگی های لازم جهت ارسال بار به پروژه صورت می گیرد.در این مرحله نیز ارسال بار به وسیله ماشین های دارای رک آهنی انجام می شود. عملیات بارگیری می تواند هم به صورت دستی و هم با استفاده از جرثقیل سقفی انجام شود، صفحات را پس از بارگیری کاملا مهار نموده و به محل پروژه ارسال می کنند.هنگام رسیدن بار به محل پروژه در صورتی که امکان حمل بار به صورت دستی وجود داشته باشد، بار را به صورت دستی بین طبقات جابجا می کنند. اما در صورتی که امکان انتقال صفحات سرامیک از طریق راه پله ها وجود نداشته باشد، صفحات را به وسیله جرثقیل از پنجره یا تراس به داخل واحد انتقال می دهند.

6-اجرای صفحه کابینت سرامیک

پس از اتمام انتقال قطعات برش خورده سرامیک به محل پروژه تیمی از افراد متخصص جهت اجرای صفحه کابینت سرامیک به محل پروژه اعزام می شوند. برای کابینت های نوساز عملیات نصب آسان تر خواهد بود زیرا صفحات را بر روی کابینت ها قرار داده می شوند و با استفاده از پیچ های ام دی اف کابینت را به زیر سازی صفحات سرامیک وصل می کنند، در این بین قسمت هایی از کابینت ها که نیاز به وصل شدن دو قطعه از سرامیک ها را داشته باشند برای اتصال آن ها از چسب های اپوکسی استفاده می کنند. برای تمیزی هر چه بیشتر اجرای صفحه کابینت سرامیک پس از اتمام چسب کاری اضافات چسب ها را با استفاده از تیغ یا کادرک از روی صفحات پاک می کنند و کناره های صفحه کابینت ها را نیز آب بندی می نمایند.اما برای کابینت های قدیمی که فقط صفحه کابینت آن ها تعویض می شود لازم است جهت تسریع هر چه بیشتر کار قبل از رسیدن تیم نصب، صفحه کابینت های قدیمی از روی کابینت های زمینی جدا شده باشند.در این روش پس از اجرای صفحه کابینت سرامیک تمامی سطوح از چسب های اضافی پاک می شوند.پس از اتمام کار مدت زمان حداقل دو روز لازم است تا چسب های استفاده شده جهت اجرای صفحات کابینت سرامیک به طور کامل خشک شوند و پس از آن شما می توانید از آشپزخانه خود استفاده نمایید.

5/5 - (59 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed