اجرای صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت های کورین دارای دوام بالایی می باشند و نیاز به نگهداری کمتری دارند و در صورت بروز هر گونه خطی بر روی سطوح کابینت با استفاده از یک سنباده نرم می توان به آسانی اثر خط را از روی سطوح از بین برد. اجرای صفحه کابینت کورین نسبت به بقیه صفحات کابینتی که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار آسان تر است.صفحات کورین تنوع رنگی بالایی دارند و به راحتی می توان آن ها را با رنگ کابینت ها و کف آشپزخانه هماهنگ کرد.

سطوح یکپارچه و صیقلی صفحات کورین سبب شده تا به راحتی قابلیت تمیز شدن از هر گونه آلودگی را داشته باشد. شما می توانید صفحات کورین را به هر حالتی که مد نظرتان است طراحی نمایید. این صفحات علاوه بر استفاده به عنوان صفحه کابینت در آشپزخانه ها، می توانند به عنوان سینک ظرفشویی و روشویی مورد استفاده قرار گیرند.از برندهای کورین ایرانی می توان کورین روکان استون، اورانوس، سوپر استون و کورین تیسان را نام برد و در نمونه های با کیفیت خارجی می توان کورین ال جی، هانکس و کورین سامسونگ را نام برد.

1-انتخاب صفحه کابینت کورین

کورین ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و برند های زیادی از آن ها در بازار موجود می باشد. این سنگ مصنوعی دارای طرح و رنگ های متنوع است که شما می توانید بر حسب سلیقه خودتان طرح و رنگی که با فضای آشپزخانه شما هماهنگی های لازم دارد را انتخاب و اجرا نمایید. شما می توانید از میان کورین های داخلی مانند تیسان و روکان و … یا از کورین های وارداتی مانند ال جی، هانکس و یا سامسونگ برای صفحه کابینت خود استفاده نمایید. می توان گفت کورین های ایرانی از نظر کیفیتی تقریبا در یک سطح قرار دارند.کیفیت کورین های وارداتی بسیار بیشتر از صفحات کورین ایرانی می باشد.البته این نکته را بایستی در هنگام خرید صفحات کورین در نظر داشته باشید که صفحات کورین وارداتی قیمت بالاتری نسبت به تولیدات داخل دارند.صفحات کورین اکثرا دارای طرح های یکسانی هستند و شما می توانید به طور مثال نمونه کورین های دانه دار خارجی را در محصولات تولید داخل با قیمت مناسب تری تهیه نمایید.در نهایت انتخاب طرح، رنگ و حتی برند صفحات کورینی که می خواهید در منزل شما اجرا شود تماما به نظر خودتان بستگی دارد.پس از اینکه کورین مورد نظرتان را انتخاب نمودید بر اساس اندازه حدودی که به فروشنده اعلام می نمایید پیش فاکتور به شما ارائه می شود توجه داشته باشید قیمت اعلام شده برای اجرای صفحه کابینت کورین برای یک متر طول کورین در عرض 60 سانتی متر محاسبه می گردد.از آنجایی که صفحات کورین قابلیت اتصال و جوین شدن را دارند در صورتی که عرض صفحه کابینت شما از 60 سانتی متر بیشتر باشد بر حسب مقدار سانتی متر اضافه شده به عرض صفحات به مبلغ اعلام شده درصد تعلق می گیرد و قیمت اجرای صفحه کابینت کورین برای صفحاتی که عرض بیشتری دارند بالاتر خواهد بود.صفحات کورین به هیچ وجه محدودیتی در ابزارخوری ندارند و به راحتی انواع ابزار ها را می توان بر روی صفحات کورین اجرا نمود.اجرای صفحه کابینت کورین نیز امری است که حتما بایستی در هنگام خرید صفحه کابینت در نظر بگیرید تا کاری تمیز و یکپارچه را در فضای آشپزخانه شما اجرا کنند.

2-اندازه گیری صفحه کابینت

پس از تایید فاکتور ارائه شده توسط فروشنده در صورتی که کابینت های آشپزخانه نصب شده باشند برای  اجرای صفحه کابینت کورین در ابتدا فرد متخصص جهت اندازه گیری دقیق صفحات کابینت به محل پروژه اعزام می شود.در غیر این صورت اگر پروژه مورد نظر آماده و نصب نشده باشد برای جلوگیری از هرگونه اشتباهی در هنگام برش تا زمانی که ابعاد دقیق صفحات کابینت مشخص نباشد هیچ کدام از شیت های کورین جهت عملیات برشکاری به کارگاه ارسال نمی گردد.پس از اینکه کابینت ها به محل پروژه ارسال و نصب شد، فرد متخصص ابعاد دقیق صفحات کابینت را روی نقشه مشخص می کند.لازم به ذکر است حتما محل دقیق سینک و گاز را هنگام اندازه گیری اعلام نمایید. کورین بر خلاف بقیه صفحات کابینت قابلیت برشکاری در محل پروژه را نیز دارد اما برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در فضای منزل بهتر است از قبل مکان دقیق قرار گیری سینک و گاز اندازه گیری و روی نقشه مشخص گردد.در صورتی که آشپزخانه شما از نوع بازسازی باشد و فقط صفحات روی کابینت آشپزخانه تان را بخواهید تعویض نمایید کار آسان تر خواهد بود زیرا کابینت های زمینی نصب می باشند و فرد متخصص به راحتی می تواند اندازه های مورد نیاز را بر روی نقشه ثبت و جهت برشکاری ارسال نماید.

3-حمل و نقل تا کارگاه برشکاری

صفحات کورین بر خلاف اسلب های گرانیت و کوارتز جهت ارسال به کارگاه برشکاری به ماشین های دارای رک آهنی نیازی ندارند و شما می توانید با ماشین هایی که قادر به حمل بار از یک تن تا به بالا هستند برای حمل و نقل این صفحات استفاده نمایید.از آنجایی که ورق های کورین انعطاف پذیری بالایی دارند حتما هنگام حمل و نقل بایستی از یک زیرپالتی برای جابجایی آن ها استفاده شود تا در طول مسیرحمل به محل کارگاه صفحات کورین شکسته نشوند. ورق های کورین را می توان با استفاده از جرثقیل سقفی بر روی ماشین قرار داد البته صفحات کورین را می توان به صورت دستی نیز جابجا کرد زیرا این صفحات دارای وزن پایین تری نسبت به اسلب سنگ های طبیعی،کوارتز و حتی اسلب های سرامیک هستند.

4-عملیات برشکاری صفحات کورین

پس از انتقال صفحات کورین به کارگاه برشکاری بر اساس نقشه ای که توسط فرد متخصص اندازه گیری تهیه شده است صفحات برش می خورند و همزمان با برشکاری صفحات کورین در کارگاه محل دقیق قرار گیری سینک و گاز نیز برش می خورد.عملیات برشکاری صفحات کورین معمولا با استفاده از تیغ اره الماسه صورت می گیرد، این اره ها هر ماه یک بار تعویض می شوند زیرا کند بودن آنها سبب ایجاد اشکال در هنگام برشکاری و عدم تمیز و یکنواخت بودن برش ها می شود و سبب می شود تا اجرای صفحه کابینت کورین آن کیفیت مطلوب را نداشته باشد.طبق درخواست مشتری ابزار مورد نظر نیز در کارگاه بر روی صفحات کورین اجرا می شود.پس از برشکاری زیرسازی های لازم انجام می شود معمولا از ام دی اف های 16 میلی متر برای زیرسازی صفحات کورین استفاده می شود که با چسب مخصوص کورین به صفحات چسبانده می شوند.مدت زمان آماده سازی صفحات کورین جهت ارسال به محل پروژه 10 روز کاری می باشد.

5-حمل و نقل تا محل پروژه

پس از نصب کابینت ها در محل پروژه صفحات جهت نصب ارسال می گردند.قبل از ارسال بار تمامی صفحات از نظر ابعاد و مطابقت آن ها با نقشه ارائه شده توسط متخصص اندازه گیری،همچنین ابزار های اجرا شده و کیفیت چسبندگی صفحات به یکدیگر چک می شوند. پس از آن با استفاده از یک زیرپالتی بر روی ماشین حمل بار قرار گرفته و به محل پروژه ارسال می گردند.هنگامی که بار به محل پروژه رسید بر اساس بیشترین طول صفحه موجود و ابعاد راه پله تصمیم به حمل بار به صورت دستی گرفته می شود. اگر راه پله ها دارای عرض و ارتفاع مناسب باشند صفحات به راحتی به محل نصب انتقال می یابند در غیر این صورت صفحات کورین را با استفاده از جرثقیل به محل نصب انتقال می دهند.

6-اجرای صفحه کابینت کورین

در مرحله آخر صفحات کورینی که به محل پروژه انتقال داده شدند توسط افراد متخصص و با استفاده از نقشه اجرایی که مکان صحیح نصب و قرار گیری صفحات در آن ذکر شده بر روی کابینت های زمینی و جزیره نصب می شوند. هنگام نصب و اتصال قطعات صفحات از چسب های مخصوص کورین استفاده می شود و برای محکم کردن صفحات کورین بر روی کابینت از پیچ های ام دی اف استفاده می کنند و به وسیله آنها کابینت های زمینی را به ام دی افی که برای زیرسازی کورین به کار رفته پیچ می کنند.اجرای صفحه کابینت کورین بسیار حساس می باشد و نیاز به دقت کافی دارد تا تمامی قطعات به صورت یکپارچه در فضای آشپزخانه اجرا شوند. پس از اجرای صفحات کابینت با استفاده از دستگاه ساب سطوح صفحه کابینت را ساب می زنند تا سطح یکدستی ایجاد گردد.این مرحله از کار باعث ایجاد گرد و غبار در فضای آشپزخانه می شود بهتر است هنگام نصب صفحات کورین فضای آشپزخانه و سالن خالی از وسایل باشد تا از نشستن گرد و غبار ناشی از ساب و پولیش صفحات کورین بر روی وسایل جلوگیری شود.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed