1. خانه
  2. مقالات
  3. اسلب سنگ گرانیت چیست؟

اسلب سنگ گرانیت چیست؟

اسلب سنگ گرانیت چیست؟ سنگ گرانیت از خانواده سنگ های آذرین است و دانه های آن به اندازه ای بزرگ است که با چشم غیرمستقیم قابل مشاهده می باشد. از تبلور آهسته ماگما در زیر سطح زمین تشکیل می شود. اسلب سنگ گرانیت عمدتا از کوارتز و فلدسپات… با مقادیر جزئی میکا ، آمفیبول و سایر مواد معدنی تشکیل شده است. این ترکیب معدنی معمولاً به گرانیت رنگ قرمز ، صورتی ، خاکستری یا سفید با دانه های معدنی تیره در سرتاسر سنگ می دهد. اسلب سنگ گرانیت شناخته شده ترین سنگ آذرین است. بسیاری از مردم گرانیت را تشخیص می دهند زیرا این سنگ طبیعی معمول ترین سنگ آذرین موجود در سطح زمین است و به همین دلیل از گرانیت برای ساخت بسیاری از اشیا استفاده می شود که در زندگی روزمره با آنها روبرو می شویم، که شامل میز جزیره در آشپزخانه، صفحه کابینت، تاپس های پیشخوان ، کاشی کف ، سنگ فرش، کف پله ها ، مهار کردن ، روکش ساختمان و بناهای یادبود است که نمونه هایی از گرانیت هستند که در اطراف ما استفاده می شود. گرانیت سنگی است که اغلب به عنوان “کوپ” (یک نمونه سنگ طبیعی که به صورت بلوک با طول ، عرض و ضخامت خاص تراشیده شده است) استخراج می شود.اسلب سنگ گرانیت به اندازه کافی سخت است که در برابر سایش مقاومت کند ، به اندازه کافی قوی و محکم است که می تواند وزن قابل توجهی را تحمل کند ، به اندازه کافی نفوذ ناپذیر است و می تواند در برابر تغییرات آب و هوا مقاومت کند ، و اپوکسی پذیر است. این خصوصیات آن را به یک سنگ بسیار مطلوب و مفید تبدیل می کند.

ویژگی های اسلب سنگ گرانیت

1– نفوذ ناپذیری در مقابل آب:
یکی از مهمترین ویژگی های اسلب سنگ گرانیت  نفوذ ناپذیری در برابر آب،چای،قهوه و …. می باشد.این ویژگی به علت داشتن سطحی بدون خلل و فرج در سطح سنگ گرانیت است.
2- آنتی باکتریال بودن:
اسلب سنگ گرانیت به علت داشتن سطحی غیر متخلخل و نفوذ ناپذیر آنتی باکتریال می باشد. و می توان این محصول را در تمامی محیط ها چون رستوان ها،سرویس های بهداشتی و … مورد استفاده قرار داد.
3- تراکم و مقاومت بالا:
اسلب سنگ های گرانیت به دلیل به وجود آمدن از ماگما های هسته زمین بسیار مقاوم می باشند.
4- مقاومت در برابر گرما:
اسلب سنگ گرانیت کاملا مقاوم در برابر گرما می باشد .برای مثال گذاشتن ماهیتابه یا قابلمه داغ هیچ گونه تغییر رنگ و شکستی در سطح سنگ بوجود ایجاد نمی کند.

مقاومت اسلب سنگ گرانیت در برابر گرما5- مقاوم در برابر اسید های خانگی:
اسلب سنگ گرانیت در برابر 22اسید نوع اسید خانگی مانند آبلیمو،آب میوه جات  و … مقاوم است و هیچگونه لک و تغییر رنگی در سطح سنگ گرانیت ایجاد نمی شود.
6- مقاومت در برابر خش پذیری:
یکی دیگر از ویژگی های اسلب سنگ گرانیت می توان مقاوم در برابر خش پذیری اشاره کرد و این ویژگی به علت داشتن سطحی مقاوم در اسلب سنگ های گرانیت می باشد که مانع از خش پذیری سطوح آن می گردد.

برای خواندن مقاله کامل اسلب سنگ چیست؟ اینجا کلیک کنید.

قیمت اسلب سنگ گرانیت

قیمت اسلب های سنگ گرانیت بر مبنای حمل و نقل از معدن تا به کارخانه،وارداتی بودن یا داخلی بودن کوپ اسلب سنگ گرانیت،میزان ساعت برش هر سنگ در دستگاه مولتی وایر و همچنین رنگ و کیفیت اسلب سنگ می توان تعیین نمود.

فینیش سطح  اسلب سنگ گرانیت

سطح رویه اسلب سنگ گرانیت به 3 شکل می باشد که شامل:
1-سطح کاملا صیقلی

اسلب سنگ گرانیت براق

2-سطح کاملا مات

اسلب سنگ گرانیت مات

3-سطح چرمی

اسلب سنگ گرانیت چرمی


رنگ های اسلب سنگ گرانیت

اسلب های سنگ گرانیت شامل تمامی رنگ های می باشند از این رنگ های می توان به (طلائی،مشکی،نارنجی،سبز و….) اشاره کرد.این رنگ ها عمدتا به محل استخراج سنگ بستگی دارد.اما می توان گفت اکثریت اسلب سنگ گرانیت شامل رنگ های تیره می باشند.

منابع اصلی اسلب سنگ گرانیت

کشورهای چون چین،ایتالیا،برزیل،هند و همچنین ایران را می توان جزو برترین کشور های استخراج کننده سنگ گرانیت نام برد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed