اجرای صفحه کابینت کوارتز

کوارتز در بین صفحه کابینت ها به دلیل مقاومت ، دوام بالا و هزینه نگهداری کم محبوبیت روز افزونی پیدا کرده است به طوریکه امروزه افراد بیشتری تمایل به اجرای صفحه کابینت کوارتز درآشپزخانه خود دارند.ظاهر زیبا،دانه بندی منظم،رنگ بندی منحصر به فرد و نصب آسان و بدون هر گونه دردسری جزو عواملی هستند که بر محبوبیت هر چه بیشتر کوارتز افزوده اند.در این مقاله سعی داریم مراحل انتخاب اسلب کوارتز تا اجرای صفحه کابینت کوارتز در آشپزخانه منزل شما را به طور کامل شرح می دهیم

صفحه کابینت یا کانترتاپ چیست؟

کانترتاپ،میز کار یا صفحه کابینت این ها اسامی هستند که برای صفحاتی که روی کابینت های زمینی و جزیره های شما قرار می گیرند به کار برده می شود. صفحاتی که از هر جنسی که انتخاب شوند در نهایت بایستی کاملا مناسب، با دوام، مقرون به صرفه،مقاوم در برابر اسید های آشپزخانه،نفوذ ناپذیر، ضد لک و مقاوم در برابر حرارت و با طول عمر بالا باشند. این ها تماما نیاز هایی است که در محیط هر آشپزخانه ای احساس می شود و تمامی صاحبان منازل و طراحان در صدد به کارگیری متریال هایی مناسب و دارای ویژگی های نام برده شده به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه منازل هستند.زمانی که شما تصمیم به اجرای کابینت های منزل خود می گیرید چه آشپزخانه شما نیاز به بازسازی داشته باشد یا منزلی نوساز باشد اولین قدم پس از طراحی و انتخاب نوع کابینت های منزلتان انتخاب صفحه کابینت مناسب برای فضای آشپزخانه می باشد . صفحه کابینتی که علاوه بر دوام و ثبات بتواند نیاز های شما را به عنوان صفحه کابینت و میز کار در آشپزخانه تامین کند و مناسب مکان پرترددی مانند آشپزخانه باشد. انتخاب صفحه کابینت مناسب برای کابینت ها امری زمان بر می باشد اما در نهایت با انتخاب درست می توانید استفاده بهینه تری از فضای آشپزخانه خود داشته باشید و دغدغه خرابی و اشکالات ناشی از انتخاب نادرست صفحه کابینتی با مرغوبیت پایین برای شما ایجاد نگردد.انتخاب صفحه کابینت مناسب و با کیفیت می تواند حتی بر هزینه تمام شده منزل شما نیز تاثیر گذار باشد.علاوه بر موارد ذکر شده اجرای صفحه کابینت کوارتز به صورت درست و دقیق نیازمند اجرا کننده ای ماهر است تا بتواند به بهترین شکل و بدون نقص کار را اجرا نماید.

1-انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه

هر آشپزخانه ای نیاز به یک میز کار مناسب یا همان کانترتاپ دارد. شما پس از خرید خانه مورد نظرتان در صورتی که نوساز باشد بایستی آشپزخانه مد نظرتان را طراحی و صفحه کابینت دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر آشپزخانه شما نیاز به بازسازی داشته باشد پس از انتخاب طرح و رنگ کابینت قدم بعدی انتخاب صفحه کابینت می باشد صفحه کابینتی که کاملا با فضای آشپزخانه،اعم از نور محیط،رنگ کابینت ها و کف آشپزخانه و رنگ دیوارها بتواند هماهنگی لازم را داشته باشد.هنگامی که به مرحله انتخاب صفحه کابینت رسیدید متریال های گوناگونی با کیفیت و طول عمر متفاوت برای استفاده به عنوان صفحه کابینت در بازار موجود می باشند که شما بسته به سلیقه خودتان و کاربردی بودن آنها می توانید یک نوع متریال را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید،به طور مثال می خواهیم مراحل انتخاب تا اجرای صفحه کابینت کوارتز را در این مقاله شرح دهیم.شما می توانید صفحه کابینت کوارتز را علاوه بر رویه کابینت و جزیره برای دیوار پوش ها نیز از بین کابینتی کوارتز استفاده نمایید.
کوارتزها بر اساس شکل ظاهریشان به دو دسته رگه دار و دانه دار تقسیم بندی می شوند . نوع دانه دار کوارتز نیز بر اساس دانه بندی ریز و درشت و وجود آیتم هایی مانند صدف،شیشه و آینه و رنگ تقسیم بندی جداگانه ای دارد.شما می توانید بر اساس سلیقه خودتان و با توجه به رنگ کابینت و فضای آشپزخانه تان صفحه کابینت کوارتز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.اسلب های کوارتزی که می توانید برای آشپزخانه تان تهیه نمایید می توانند کوارتز های تولید داخل باشند مانند کوارتز توتم که دارای ضخامت 12 میلی متر و ابعاد 300×140 سانتی متر می باشد و یا کوارتز برداستون که 12 میلی متر ضخامت دارد و ابعاد آن 300×150 است. از کوارتز های وارداتی می توان به کوارتز سایلستون اشاره کرد که دارای ضخامت های 12 میلی متر،20 و 30 میلی متر بوده و ابعاد آن 320×155  می باشد شما می توانید از این نوع از کوارتز ها نیز به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه تان استفاده نمایید،لازم به ذکر است در حال حاضر کوارتز سایلستون  به ایران وارد نمی شود و موجودی محدودی در ایران دارد.پس از انتخاب اسلب کوارتز توسط خریدار بر اساس متراژ حدودی که خریدار اعلام می نماید قیمت پروژه اعلام می شود . برای اعلام قیمت حدودی شما بایستی اندازه عرض و طول صفحات کابینت را داشته باشید.قیمتی که بابت اجرای صفحه کابینت کوارتز اعلام می شود بر اساس یک متر طول از اسلب کوارتز در عرض 60 سانتی متر می باشد.بایستی در نظر داشته باشید هنگام خرید صفحه کابینت مورد نظرتان حتما عرض صفحه کابینت و جزیره ای که در آشپزخانه شما اجرا می شود را بدانید تا از بروز خطا هنگام محاسبه قیمت تمام شده اسلب جلوگیری شود.به طور کلی عرض صفحه کابینت های که در آشپزخانه منازل اجرا می شوند از عرض 60 سانتی متر تا 125 سانتی متر متغیر است و برای محاسبه قیمت حدودی بر اساس عرض صفحه کابینت به متراژ اعلام شده ضریب تعلق می گیرد.برای محاسبه قیمت اجرای صفحه کابینت کوارتز توتم صفحه کابینت هایی که عرض 60 سانتی متر دارند به دلیل داشتن عرض استاندارد ضریب یک به آن ها  تعلق می گیرد.در صورتی که عرض کابینت های شما بین 60 سانتی متر تا 80 سانتی متر متغیر باشد ضریب 1.5 به مترطول پروژه اضافه می شود و در صورتی که عرض کابینت های شما بین 80 تا 125 باشد ضریب 2 به آن تعلق می گیرد ضرایب ذکر شده برای اجرای صفحه کابینت کوارتز توتم با عرض 140 سانتی متر می باشد ضرایب ذکر شده در مترطول کابینت ها ضرب می شوند.اما برای اجرای صفحه کابینت کوارتز برداستون که دارای عرض 150 سانتی متر می باشد ضرایب تغییر می کند. صفحات کابینتی که دارای عرض 60 سانتی متر باشند ضریب یک به آن ها تعلق می گیرد.اجرای صفحات کابینت کوارتز برداستون که عرض 60 سانت تا 90 سانتی متر دارند ضریب 1.5  و عرض 90 تا 125 سانتی متر ضریب 2 به آن ها تعلق می گیرد. موارد ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا بتوانید خودتان نیز قیمت حدودی اجرای صفحه کابینت کوارتز منزلتان را محاسبه نمایید.

2-اندازه گیری رویه کابینت

پس از انتخاب نهایی سنگ مورد نظرتان شما نیازمند اجرای صفحه کابینت کوارتز در منزل خود هستید برای این امر در ابتدا بایستی هماهنگی لازم برای اندازه گیری دقیق صفحه کابینت آشپزخانه شما صورت پذیرد.برای اندازه گیری دقیق حتما بایستی حداقل کابینت های زمینی آشپزخانه شما نصب شده باشند در غیر اینصورت ممکن است در ابعاد ارائه شده اختلافاتی وجود داشته باشد و همین امر سبب ایجاد هزینه مجدد برای برش و ارسال قطعات صحیح به پروژه گردد. پس در نظر داشته باشید فقط بر اساس نقشه کابینت ها اقدام به درخواست تولید و آماده سازی صفحات کابینت ننمایید.پس از اندازه گیری دقیق ابعاد صفحه کابینت توسط فرد متخصص ابعاد اندازه گیری شده به صورت نقشه به شرکت ارائه می شود تا  بر اساس اندازه های ارائه شده تعداد اسلب های مورد نیاز برای برش صفحات کابینت انتخاب و پس از آن به کارگاه مخصوص برشکاری انتقال داده شود. در هنگام اندازه گیری لازم است محل قرارگیری سینک،گاز و همچنین پریزهای برق را به متخصص اندازه گیری اعلام نمایید. و در صورت نیاز نوع لبه ها اعم از گرد ، ابزار خورده (ابزار سه پله) یا فارسی بر مشخص می شود.  

3-حمل و نقل اسلب های کوارتز

اندازه های گرفته شده توسط فرد متخصص به کارگاه برشکاری ارسال می شود تا تخمین درستی از تعداد اسلب های مورد نیاز اعلام شود پس از آن هماهنگی های لازم برای ارسال بار صورت می گیرد برای ارسال اسلب های کوارتز حتما بایستی از ماشین هایی که دارای رک(خرک آهنی) هستند برای ارسال بار استفاده شود. به دلیل سنگین بودن اسلب های کوارتز بهتر است از رک های آهنی که مقاومت بیشتری دارند استفاده شود در این صورت هنگام حمل و نقل،اسلب ها دچار خرابی و شکستگی نمی شوند. معمولا برای انتقال اسلب های کوارتز به ماشین از جرثقیل های سقفی استفاده می شود، با استفاده از جرثقیل سقفی  اسلب ها را بر روی رک قرار داده و ارسال می کنند در کارگاه برشکاری می توانند به صورت دستی و یا با استفاده از جرثقیل سقفی اسلب ها را تخلیه کنند.

4-آماده سازی و برش اسلب های کوارتز در کارگاه

پس از تخلیه کوارتز در کارگاه، اسلب ها به طور کامل از نظر داشتن نقص ، شکستگی و ترک مورد بررسی قرار می گیرند تا در صورت وجود هر گونه ایرادی دوباره به محل بارگیری عودت داده شوند و اسلب سالم جایگزین آن ها شود. پس از انجام بررسی های مورد نظر و در صورت عدم هر گونه نقصی در اسلب های کوارتز عملیات بهینه سازی برش برای ایجاد کمترین پرتی در کارگاه صورت می گیرد. عملیات برش اسلب ها در کارگاه توسط اره هایی با تیغه الماسه صورت می گیرد حتما بایستی هنگام برشکاری اسلب کوارتز از آب استفاده شود تا مانع از سوختن اسلب گردد.در کارگاه پس از برشکاری اسلب ها به جهت سهولت در اجرای صفحه کابینت کوارتز همه قطعات زیرسازی می شوند برای زیرسازی قطعات کوارتز از ورق های ام دی اف 16 میلی متری استفاده می گردد و در صورتی که عرض صفحه کابینت از 70 بیشتر شود نیازمند آهن کشی می باشد.ورق های ام دی اف را با استفاده از چسب به زیر قطعات کوارتز می چسبانند اما برای چسباندن قطعات کوارتز به همدیگر و همچنین چسباندن لبه های کار از چسب اپوکسی استفاده می شود.از زمان ارسال بار به کارگاه تا اتمام برشکاری قطعات حداقل 10 روز و حداکثر 15 روز کاری زمان مورد نیاز است تا کارهای مربوط به برشکاری و چسب کاری قطعات تمام شود.پس از اتمام این مرحله قطعات برش خورده جهت اجرای صفحه کابینت کوارتز به محل پروژه ارسال می گردند.لازم به ذکر است تمامی عملیات برشکاری در کارگاه صورت می گیرد و هیچ گونه برشکاری اضافه ای در محل پروژه انجام نمی پذیرد.

 5-انتقال به محل پروژه

در مرحله بعد  قطعات برش خورده جهت اجرای صفحه کابینت کوارتز به محل پروژه انتقال داده می شوند.  پس از آماده شدن قطعات برش خورده نیاز به آماده سازی آشپزخانه جهت نصب قطعات می باشد.پس از سفارش سنگ شما بایستی اطمینان حاصل نمایید که فضای مورد نیاز جهت نصب صفحه کابینت را فراهم نموده اید در صورتی که آشپزخانه به طور کامل نوساز باشد قبل از نصب صفحات کوارتز بایستی کف آشپزخانه کاملا تکمیل و رنگ دیوار ها خشک شده باشند و کارهای مربوط به لوله کشی و برق کشی آشپزخانه به اتمام رسیده و حداقل کابینت های زمینی اجرا شده باشند.اگر آشپزخانه شما از نوع بازسازی است  بایستی هر چه سریعتر از اتلاف وقت جلوگیری کرده و صفحه کابینت قبلی را از روی کابینت های زمینی خود جدا نمایید. قطعات برش خورده کوارتز توسط ماشین های مخصوص که دارای رک می باشند به محل پروژه انتقال داده می شوند. در صورتی که عرض راه پله ها و پاگرد مناسب باشد یعنی با بزرگترین عرض قطعات برش خورده تناقضی نداشته باشد قطعات به صورت دستی به طبقه مورد انتقال می یابند اما در صورت بزرگ بودن عرض قطعات برش خورده و کم عرض بودن راه پله ها قطعات از طریق پنجره یا تراس توسط جرثقیل به طبقه مورد نظر انتقال می یابند و هیچ گونه محدودیتی در انتقال اسلب ها به طبقات وجود ندارد.

6-اجرای صفحه کابینت کوارتز

آخرین مرحله از اجرای صفحه کابینت کوارتز مرحله نصب می باشد در این مرحله قطعات توسط اجرا کننده های ماهر بر طبق نقشه ارائه شده بر روی کابینت ها نصب می شوند هنگام اجرای صفحه کابینت کوارتز برای مستحکم شدن قطعات روی کابینت با استفاده از پیچ های سرمته یا آهن کابینت را به ام دی افی که به عنوان زیرسازی در زیر قطعات کوارتز استفاده شده پیچ می کنند و حاشیه کار را با استفاده از چسب آکواریوم کاملا آب بندی کرده و اضافه چسب ها را با استفاده از کاردک تمیز می نمایند. از زمان اجرای صفحه کابینت کوارتز در آشپزخانه حداقل 2 روز نیاز است تا چسب های به کار رفته به طور کامل خشک شوند پس از آن شما می توانید به راحتی از کابینت های خود استفاده نمایید.

4.5/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed