کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی یکی دیگر از انواع کابینت آشپزخانه می باشد. علت نام گذاری این نوع از کابینت ها به دلیل استفاده از ورق های پی وی سی در ساخت آن ها است.در گذشته بیشتر از چوب طبیعی برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه ها استفاده می کردند بعدها با پیشرفت علم و تکنولوژی چوب های فرآوری شده ای به نام ام دی اف تولید شدند که بر خلاف چوب طبیعی توانایی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشتند و در برابر تغییرات آب و هوایی دچار تاب خوردگی نمی شدند. اما همچنان این محصولات مشکل جذب آب را داشتند و برای مقابله با این مشکل ورق هایی کاملا ضد آب به نام پی وی سی تولید گردیدند تا مشکل جذب آب کابینت های آشپزخانه را برطرف نمایند، کابینت هایی که با استفاده از این متریال تولید می شوند را کابینت پی وی سی می نامند.

 

کابینت پی وی سی شیک و خفن-کابین نت

پی وی سی چیست؟

پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید است.یک نوع پلیمر که امروزه به طور گسترده ای در حال تولید می باشد و از پلیمریزاسیون وینیل کلرید تولید می شود.ورق های پی وی سی در خالص ترین حالتشان بسیار بادوام هستند.به همین دلیل در صنایع لوله کشی و ساخت لوله از این ماده استفاده می شود. از دیگر کاربردهای پی وی سی می توان به ساخت کابینت پی وی سی،کفپوش های پی وی سی و کانترهای پی وی سی نام برد.ورق های پی وی سی به دو صورت ورق پی وی سی نرم و ورق پی وی سی سخت می باشند. ورق های پی وی سی نرم دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشند و به راحتی می توان آنها را به حالت خم و منحنی در آورد. اما ورق های پی وی سی سخت بیشتر در دیوار پوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ورق های پی وی سی که در کارخانه تولید می شوند به رنگ سفید هستند، اما این ورق ها خاصیت روکش شدن و حتی رنگ شدن را نیز دارند و شما می توانید بر اساس دیزاین آشپزخانه تان رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید.به دلیل زمان بر بودن رنگ آمیزی ورق های پی وی سی و همچنین عدم تنوع رنگ در آنها بسیاری از افراد ورق های پی وی سی روکش دار را ترجیح می دهند.ورق های پی وی سی فشرده را با استفاده از روکش هایی از جنس پی وی سی در دو نوع مات و براق روکش می کنند. این روکش ها رنگ ها و طرح های گوناگونی دارد در این میان شما شاهد رنگ های پاستیلی تا رنگ های مختلف از طرح چوب خواهید بود.ورق های پی وی سی در ضخامت های متفاوت تولید و روانه بازار می گردند و عمدتا ابعادی 122×244 و یا 122×280 دارند، ورق های پی وی سی با ضخامت 16 میل در ساخت کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این ورق ها بر اساس ابعاد و ضخامتشان متفاوت است و بر روی قیمت تمام شده کابینت پی وی سی  شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

آشپزخانه بزرگ و شیک با کابینت پی وی سی-کابین نت

مزایای کابینت پی وی سی

1-کابینت های ساخته شده از ورق های پی وی سی در مقابل آتش مقاوم هستند.
2-کابینت پی وی سی غیر سمی و غیر شیمیایی بوده و فاقد گاز های فرمالدهید است.
3-این کابینت ها در برابر گرما عایق می باشند علاوه بر آن می توان گفت که این ورق ها در مقابل آب نیز صد درصد عایق هستند.
4-در برابر خوردگی مقاوم تر از ام دی اف و چوب طبیعی عمل می کنند.
5-به دلیل استفاده از مواد پتروشیمی در تولید آنها نسبت به سایر متریال ها گران تر هستند.
6-کابینت های پی وی سی علاوه بر با دوام تر بودن نسبت به بقیه کابینت ها بهداشتی تر نیز می باشند.
7-به دلیل مواد شیمیایی سازنده اش و عدم استفاده از چوب در ساختارش در مقابل موریانه مقاوم است.
8-کابینت های پی وی سی به راحتی قابل تعویض می باشند.
9- سطوح صاف کابینت های پی وی سی به آسانی تمیز می شود اما در نظر داشته باشید سطح کابینت پی وی سی بعد از گذشت چند سال  تغییر رنگ پیدا می کند و کدر می شود.
10-کابینت های پی وی سی در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهند و دچار تغییر حالت نمی شوند.
11-کابینت های پی وی سی به راحتی قابل نصب می باشند،وزن و چگالی پایین آنها سبب سهولت بیشتر در نصب این نوع از کابینت ها شده است.
12-تنوع رنگ بالایی دارند و شما می توانید متناسب با طراحی آشپزخانه رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید.

کابینت پی وی سی سفید با صفحه کابینت سفید-کابین نت

معایب کابینت پی وی سی

در کنار مزایایی که برای کابینت پی وی سی ذکر کردیم یکسری معایب نیز وجود دارد که به آنها می پردازیم.
1-این کابینت ها دارای دوام بالا در طولانی مدت نیستند به این معنی که در اثر استفاده طولانی مدت از کابینت پی وی سی مخصوصا نوع نرم آن ها ممکن است درب های کابینت آویزان شود.
2-در صورت استفاده از ورق های پی وی سی نرم در کابینت آشپزخانه حشرات به راحتی وارد قسمت های توخالی آن شده و باعث غیر بهداشتی شدن کابینت ها می شوند.
3-حتما هنگام ساخت کابینت ها بایستی از لوله ها و اتصالات سازگار با پلاستیک استفاده نمایید در غیر اینصورت سبب ایجاد تغییر در شکل ظاهری کابینت  پی وی سی می گردد.
4-کابینت پی وی سی به راحتی مستعد خراش می باشد و این خراش ها را نمی توان تعمیر نمود.
5-ورق های پی وی سی نرم مقاومت حرارتی بسیار پایینی دارند و در مقابل آتش از خود مقاومت نشان نمی دهند.
6-در صورت استفاده از ورق های فومیزه نرم در نظر داشته باشید کابینت های ساخته شده از آنها به راحتی خم شده و حتی می شکنند.

کابینت های پی وی سی آشپزخانه

یکی از ویژگی های کابینت پی وی سی این است که در رنگ های مات و براق موجود می باشد.در نظر داشته باشید برای نصب کابینت های پی وی سی بایستی حتما از یک اجرا کننده ماهر استفاده نمایید زیرا در صورت عدم استفاده صحیح از ابزار آلات و پیچ هنگام نصب ،ممکن است به مرور زمان شما شاهد افتادگی درب های کابینت آشپزخانه تان باشید.

تفاوت کابینت پی وی سی با کابینت ام دی اف

اگر بخواهیم این دو مدل از کابینت ها را با هم مقایسه کنیم باید در نظر داشته باشیم که ام دی اف متریالی قدیمی تر و شناخته شده تر برای اکثر افراد است اما پی و ی سی با اینکه محصولی جدید می باشد اما به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان داده توانسته جایگاه مناسبی را بین مصرف کنندگان به دست آورد. به طوری که علاوه بر کابینت های آشپزخانه،در اکثر سرویس های بهداشتی و استخر ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول در مقابل ضربه مقاومت بیشتری نسبت به ام دی اف دارد ، کابینت پی وی سی توان حرارتی بالاتری نسبت به کابینت ام دی اف دارد.در مناطقی که رطوبت و شرجی بالایی دارند به راحتی می توان از کابینت های پی وی سی استفاده نمود. لازم به ذکر است تنوع رنگی کابینت ام دی اف به مراتب بیشتر از کابینت های پی وی سی است.نگه داری از کابینت های پی وی سی بسیار راحت تر از کابینت های ام دی اف است از کابینت پی وی سی به دلیل شکل ظاهری که دارد بیشتر در سبک مدرن آشپزخانه استفاده می گردد ،اما کابینت های ام دی اف در انواع سبک های آشپزخانه قابل استفاده می باشند.
-در مقایسه با کابینت های پلی گلاس کابینت پی وی سی بسیار مناسب تر می باشد هر چند که کابینت های پلی گلاس بسیار براق هستند و باعث زیبا تر دیده شدن آشپزخانه منزل شما می گردند اما در هنگام برش زدن ورق های پلی گلاس ممکن است لبه های ورق پلی گلاس بشکند و شما همواره بایستی از کابینت های پلی گلاس آشپزخانه تان مراقبت نمایید و مرتب آنها را تمیز نمایید.نکته دیگری که در اینجا لازم به ذکر است این است که کابینت پی وی سی بسیار مقرون به صرفه تر از کابینت های پلی گلاس می باشد.
در مقایسه بین کابینت های فلزی ( استیل ) با نوع پی وی سی، مسلما کابینت فلزی مقاوم تر می باشد و به هیچ عنوان تحت تاثیر گرما و رطوبت قرار نمی گیرد و کاملا در مقابل این دو عامل خارجی مقاوم است.کابینت فلزی سطحی صاف داشته و به راحتی نسبت به کابینت پی وی سی تمیز می شود. اما یکی از معضلاتی که کابینت فلزی دارد تنوع رنگی پایین آن است، ورق های پی وی سی دارای تنوع رنگی بالاتری هستند .

تفاوت کابینت پی وی سی با کابینت چوبی

ورق های پی وی سی امروزه به طور گسترده ای جایگزین کابینت های چوبی و ام دی اف در آشپزخانه ها شده اند.کابینت پی وی سی در مقایسه با کابینت های چوب طبیعی ارزان تر و در دسترس تر است و در صورت هر گونه ایرادی می توان ورق های کابینت را جایگزین نمود. کابینت چوبی از نظر دوام،نگهداری و پرداخت مقاومت بیشتری نسبت به کابینت های پی وی سی دارد.چوب طبیعی قیمت بالاتری نسبت به ورق های پی وی سی دارد.نصب چوب طبیعی دشوارتر از پی وی سی است و رطوبت را به راحتی جذب می کند.در صورت بروز هر گونه ایراد در چوب طبیعی کابینت آشپزخانه تان،جایگزین کردن و تعویض آن به راحتی نخواهد بود ولی کابینت های پی وی سی را در صورت خرابی به راحتی می توان جایگزین کرد.در صورتی که بخواهیم از نظر رنگ،رگه و الگو های متریال سازنده کابینت ها صحبت کنیم، کابینت چوب طبیعی در مقایسه با کابینت پی وی سی تنوع بیشتری داشته و جذاب تر می باشد.

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed