اجرای صفحه کابینت گرانیت

گرانیت سنگی زیبا ، منحصر به فرد، طبیعی و البته با دوام است.اجرای صفحه کابینت گرانیت نیاز به افراد متخصص دارد زیرا گرانیت بسیار متراکم و سخت می باشد و به آسانی توسط اجسام تیز خراشیده نمی شود.این سنگ طبیعی در مقابل حرارت نیز از خود مقاومت نشان می دهد و در مقابل اسید های آشپزخانه مقاوم است، همین امر سبب شده گرانیت از دید بسیاری از صاحبان منازل و طراحان به عنوان بهترین متریال برای صفحه کابینت انتخاب شود.استفاده از اسلب سنگ گرانیت علاوه بر زیبایی بصری،ماندگاری طولانی مدتی در محیط های تجاری و مسکونی دارد.

صفحه کابینت گرانیت سبز آبرنگی چرمی بسیار زیبا و شیک-کابین نت

به دلیل اهمیت زیادی که آشپزخانه در ایجاد فضایی زیباتر و تاثیرگذارتر در محیط خانه دارد ظاهر آن و استفاده از بهترین متریال ها در ساخت آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد. شما می توانید بهترین نوع کابینت از بهترین برند را برای آشپزخانه خود انتخاب و اجرا کنید اما اگر صفحه کابینت آشپزخانه تان مناسب نباشد تمامی هزینه هایی که کرده اید به یکباره نادیده گرفته می شود. حتی ممکن است مستلزم هزینه مجدد جهت بهبود کیفیت و یا تعویض صفحه کابینت آشپزخانه خود شوید. علاوه بر این ها در صورتی که اجرای صفحه کابینت گرانیت شما به درستی صورت نگیرد و از افراد متخصص برای اجرای صفحه کابینت گرانیت آشپزخانه تان استفاده ننمایید ممکن است آن طرح و اجرای ظریف و با دقتی که از یک آشپزخانه مدرن،کلاسیک یا نئوکلاسیک مد نظرتان می باشد را بدست نیاورید.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت مشکی چرمی با کابینت مدرن-کابین نت

برای خواندن مقاله کامل اسلب سنگ گرانیت چیست؟ اینجا کلیک کنید.

1-انتخاب صفحه کابینت

برای تهیه صفحه کابینتی از جنس گرانیت در ابتدا بایستی به دنبال اشخاصی مطمئن باشید که فروش اسلب سنگ را انجام می دهند تا بتوانند بهترین اسلب را برای شما تهیه کنند و سنگ گرانیتی را به شما پیشنهاد دهند که علاوه کیفیت بالا ظاهری مناسب نیز داشته باشد.وجود عناصر معدنی متفاوت در سنگ گرانیت، رنگ هایی منحصر به فرد و متنوع در آن ایجاد کرده است.سنگ گرانیت دارای طیف وسیعی از انواع دانه دار تا طرح دار متراکم است و فینیش سطحی آنها می تواند براق یا مات باشد.برای اجرای صفحه کابینت گرانیت شما می توانید علاوه بر اسلب هایی که سطحی صیقلی و براق دارند از اسلب های سنگ گرانیتی که سطحی مات و چرمی دارند نیز استفاده نمایید.برای کارهای کلاسیک که کابینت ها پر زرق و برق تر هستند و شاهد کنده کاری و حکاکی های بیشتری بر روی درب ها، سر ستون ها و تاج کابینت ها هستیم تا حس کلاسیک را بهتر منتقل کند معمولا از اسلب سنگ گرانیتی براق استفاده می کنند تا شکوه و زیبایی کابینت کلاسیک را دو چندان کند، اما برای آشپزخانه های نئوکلاسیک که درب ها کنده کاری کمتری دارند که عمدتا این نوع کابینت ها بین سبک های مدرن و کلاسیک قرار می گیرند برای این نوع از کابینت ها و همچنین کابینت های مدرن شما می توانید از اسلب های گرانیتی مات و چرمی استفاده نمایید تا باعث زیباتر دیده شدن فضای آشپزخانه شما شود. همواره در نظر داشته با توجه به هزینه ای که صرف خرید اسلب مورد نظر خود می کنید اجرای صفحه کابینت گرانیت آشپزخانه شما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که هر گونه اشتباه در اندازه گیری و عدم حمل و نقل صحیح اسلب ها تا سر پروژه و نصب نادرست ممکن است باعث ایجاد خسارت های چشمگیری شود نه تنها خسارت مالی بلکه از نظر زمانی نیز ممکن است باعث وقفه در کار شما گردد.تمامی این موارد را ذکر کردیم تا شما هنگام خرید علاوه بر انتخاب صحیح از مجریان متخصص برای اجرای صفحه کابینت گرانیت خود استفاده کنید تا کاری زیبا و ظریف را به شما تحویل دهند.در نظر داشته باشید انتخاب سنگ گرانیت مناسب و نصب صحیح علاوه بر زیباتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما بر قیمت تمام شده منزلتان نیز تاثیر گذار است.

صفحه کابینت لونا چرمی-کابین نت

برای خواندن مقاله کامل کابینت مدرن اینجا کلیک کنید.
شما هنگام انتخاب اسلب سنگ گرانیت می توانید انتخاب کنید که رگه ها یا گل سنگ در کدام قسمت از کابینت آشپزخانه تان قرار گیرد یا نحوه بوک مچ شدن اسلب ها را انتخاب کنید.تمامی این کارها باید در هنگام خرید صورت گیرد زیرا بعد از ارسال اسلب ها جهت برش و برش خوردن قطعات نمی توان تغییری در محل قرار گیری رگه ها ایجاد کرد.شما می توانید هنگام خرید اسلب سنگ گرانیت نحوه قرار گیری رگه ها را چه بر روی کابینت چه جزیره را به مسئول فروش اعلام نمایید تا با مجریان سنگ قبل از برشکاری هماهنگی های لازم را انجام دهند.
پس از انتخاب سنگ مورد نظرتان بر اساس متراژ و ابعاد حدودی که اعلام می نمایید قیمت حدودی پروژه به شما اطلاع داده می شود.حتما هنگام اعلام متراژ عرض صفحات کابینت و جزیره آشپزخانه خود را نیز اعلام نمایید تا محاسبه به درستی انجام شود.قیمت اعلام شده بابت اجرای صفحه کابینت گرانیت برای هر مترطول از گرانیت در عرض 60 سانتی متر به شما اعلام می شود. در صورتی که عرض صفحه کابینت شما بین 60 سانتی متر تا 90 سانتی متر باشد بابت هزینه اجرای صفحه کابینت گرانیت به متراژ اعلام شده توسط شما ضریب 1.5 تعلق می گیرد.و برای عرض بین 90 تا 125 برای اجرای صفحه کابینت گرانیت ضریب 2 به مترطول صفحات تعلق می گیرد.
2-اندازه گیری
پس از اینکه خریدار مبلغ فاکتور سنگ را تایید نمود افراد متخصص اندازه گیری جهت اندازه گیری دقیق به محل پروژه اعزام می شوند. در نظر داشته باشید برای منازلی که نوساز هستند و هیچ گونه کابینتی در آشپزخانه اجرا نشده است عملیات اندازه گیری حداقل بعد از نصب کابینت های زمینی شما صورت می گیرد به این صورت که شما پس از انتخاب سنگ مورد نظرتان حتما باید با کابینت ساز خود صحبت کرده و زمان دقیق نصب کابینت های زمینی منزلتان را به شرکت اعلام کنید تا متخصص اندازه گیری به محل پروژه رفته و اندازه گیری صفحات کابینت شما را انجام دهد. در غیر اینصورت برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از اندازه های نادرست روی نقشه هیچ گونه اندازه ی حدودی جهت برش به مجریان اعلام نخواهد شد.اما اگر کابینت های منزل شما از نوع بازسازی باشند یعنی فقط می خواهید صفحات کابینت خود را تعویض کنید. پس از انتخاب سنگ مورد نظر هماهنگی های لازم صورت می گیرد و فرد متخصص اندازه گیری به منزل شما می آید. هنگام اندازه گیری لازم است مکان دقیق گاز،سینک و پریز های برق را به متخصص اندازه گیری اعلام نمایید زیرا پس از اتمام اندازه گیری و ارسال برای برش تمامی کارهای برشکاری صفحات کابینت اعم از جای سینک و گاز و همچنین پریزهای برق تماما در کارگاه صورت می گیرد و هیچ گونه برشکاری اضافه ای پس از اجرای صفحه کابینت گرانیت در منزل شما انجام نمی شود.

3-حمل و نقل
پس از گرفتن نقشه قرار گیری صفحات کابینت از فرد متخصص اندازه گیری، تعداد اسلب های گرانیت مورد نیاز پروژه تخمین زده می شود.تمامی اسلب های مورد نیاز پروژه از همان سنگی که خود مشتری خریداری نموده است انتخاب و به کارگاه برشکاری انتقال می یابد.این نکته را در نظر داشته باشید که با ماشین های معمولی باربری شما نمی توانید اسلب های گرانیت را حمل نمایید زیرا اسلب های گرانیت علاوه بر سنگین بودن ابعاد بزرگی نیز دارند و حتما باید هنگام ارسال، سنگ ها به طور کامل مهار شوند. برای این کار از ماشین های دارای رک آهنی یا به اصطلاح خرک استفاده می کنند. اسلب های سنگ گرانیت توسط جرثقیل های سقفی بر روی ماشین قرار می گیرند معمولا از ماشین های باری که توان حمل بار بالای 2 تن را دارند استفاده می شود. پس از قرار گیری سنگ بر روی ماشین سنگ کاملا مهار شده و سپس به کارگاه مخصوص برشکاری سنگ انتقال می یابد.


4-برشکاری اسلب سنگ
وقتی اسلب های گرانیت به کارگاه برشکاری ارسال شد تمامی اسلب ها از نظر داشتن هر گونه عیب و نقص و شکستگی مورد بررسی قرار می گیرند تا در صورت وجود هر گونه ایرادی عودت داده شوند و اسلب های سالم جایگزین اسلب های معیوب گردند.پس از بررسی های انجام شده توسط متخصصین برشکاری در کارگاه،آنها اقدام به بهینه سازی برش اسلب سنگ با توجه به نظر خریدار در مورد نحوه قرار گیری رگه ها و گل سنگ می کنند.پس از اتمام مرحله بهینه سازی، عملیات برشکاری اسلب سنگ گرانیت آغاز می شود. این عمل با استفاده از اره های مدور دارای تیغه الماسه صورت می گیرد و برای عدم ایجاد سوختگی هنگام برش سنگ از آب هنگام برشکاری استفاده می شود.پس از برشکاری و جدا کردن صفحات کابینت بر اساس ابعاد نقشه زیرسازی های لازم برای سنگ گرانیت انجام می شود. برای زیرسازی صفحات گرانیت از آهن استفاده می کنند و به اصطلاح گرانیت ها را آهن کشی می کنند.آهن ها را با استفاده از چسب به زیر صفحات گرانیت می چسبانند.مدت زمان برشکاری و زیرسازی صفحات گرانیت بین 10 تا 15 روز کاری می باشد و پس از آن صفحات گرانیت آماده ارسال به محل پروژه می باشند. 


5-حمل و نقل تا محل پروژه
پس از آماده شدن و نصب کابینت های زمینی در محل پروژه اقدامات لازم برای ارسال و اجرای صفحه کابینت گرانیت آغاز می گردد .برای ارسال صفحات تا محل پروژه نیز از ماشین های مخصوص دارای رک استفاده می شود.در صورتی که فضای راه پله ها مناسب برای حمل به صورت دستی باشد صفحات گرانیت را به صورت دستی بین طبقات جابجا می کنند، در غیر این صورت برای جابجای صفحات گرانیت به محل پروژه از جرثقیل استفاده می نمایند.

6-اجرای صفحه کابینت گرانیت
پس از اتمام مرحله انتقال صفحات کابینت به محل پروژه تیم متخصص جهت اجرای صفحه کابینت گرانیت به محل پروژه رفته و اقدامات لازم را جهت نصب صفحات کابینت انجام می دهند.نصب صفحه کابینت های گرانیت تماما طبق نقشه ای که به تایید خریدار رسیده است صورت می گیرد.کابینت ها را توسط پیچ به آهن کشی زیر صفحات گرانیت پیچ می کنند و برای چسباندن قطعات گرانیت از چسب های مخصوص همرنگ سنگ استفاده می نمایند تا درزها به صورت مویی دیده شوند.و پس از آب بندی صفحات کابینت اضافات چسب ها از روی سطوح پاک می شوند.در نظر داشته باشید حتما برای اجرای صفحه کابینت گرانیت از مجریان مجرب استفاده نمایید تا کار شما به نحو احسنت و بدون هیچ گونه ایرادی در آشپزخانه شما انجام شود.

Rate this page

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed