1. خانه
  2. مقالات
  3. بهترین صفحه کابینت آشپزخانه کدام است؟

بهترین صفحه کابینت آشپزخانه کدام است؟

بهترین صفحه کابینت آشپزخانه کدام است؟ سوالی که ذهن اکثر افراد را هنگام خرید و آماده کردن آشپزخانه منزلشان درگیر می کند و به دلیل وجود انبوهی از متریال ها که به عنوان صفحه کابینت مورد استفاده قرار می گیرند نمی دانند که کدام یک از این متریال ها مناسب ترین گزینه برای استفاده به عنوان صفحه کابینت در آشپزخانه منزلشان است.صفحه کابینت قلب آشپزخانه و یکی از مهم ترین ها بخش ها در خانه است. هر خانه ای نیاز دارد که یک صفحه کابینت درجه یک داشته باشد به نظر شما بهترین صفحه کابینت آشپزخانه کدام است؟ و ملاک برای اینکه یک صفحه کابینت خوب داشته باشیم چیست؟خب این سوال را شما باید پاسخ دهید که از یک صفحه کابینت خوب چه میخواهید؟ مقاومت بالا در برابر تمامی خطر هایی که یک صفحه کابینت را تهدید میکند، تمیزکاری راحت و بی دردسر یا عدم جذب لکه روی صفحه کابینت؟ زیبایی ظاهری داشته باشد و به دل شما بشیند؟

این چند مورد بخشی از خواسته های شما از یک صفحه کابینت است در این مقاله ما چند تا از بهترین متریال ها برای صفحه کابینت را نام می بریم مزایای آنها چیست و از نظر قیمت و طرح کدام یک مناسب تر است برای استفاده جهت کابینت آشپزخانه شما .صفحه کابینت گرانیت ( اسلب سنگ گرانیت ) ، صفحه کابینت کوارتز ( کوارتز توتم، کوارتز سایلستون، کوارتز کامبریا، کوارتز برد استون)،صفحه کابینت سرامیک ( سرامیک زیگما، سرامیک پالرمو، دکتون )، صفحه کابینت کورین ( کورین روکان استون)،صفحه کابینت مارمونایت، صفحه کابینت اس پی ال، ام دی اف و متریال های دیگری هم هستند که میتوان از آنها به عنوان صفحه کابینت استفاده نمود. اما در نهایت انتخاب صفحه کابینت مناسب و مقرون به صرفه بر عهده  خودتان است که کدام صفحه کابینت را انتخاب می کنید کابین نت خود را موظف دانسته تا تمامی این متریال ها را جهت رفاه حال شما عزیران مورد بررسی قرار دهد.

صفحه کابینت گرانیت

میتوان گفت گرانیت جزو طبیعی ترین متریالی است که درانتخاب صفحه کابینت آشپزخانه یکی از  بهترین ها به شمار می رود و در راس جدول انتخاب صفحه کابینت قرار دارد. در حال حاضر صفحه کابینت گرانیت یکی از کم نقص ترین انتخاب ها با ویژگی های بسیار زیادی که دارد جزو بهترین انتخاب ها است. در اینجا این سوال پیش می آید چرا باید گرانیت را انتخاب کنیم؟

بهترین صفحه کابینت گرانیت-کابین نت

چرا صفحه کابینت گرانیت بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها است؟

اصلی ترین دلیل مقاومت بالا و مستحکم بودن گرانیت می باشد که این متریال را در رده بهترین ها قرار داده است. گرانیت با اختلاف زیاد از تمام متریال های دیگر مستحکم تر است و مقاومت بیشتری هم دارد همین دلیل باعث شده است بهترین باشد گزینه برای صفحه کابینت باشد زیرا یکی از فاکتور اصلی برای انتخاب صفحه کابینت خوب مقاومت بالا و مستحکم بودن آن در اثر فشار و ضربه است.گرانیت به راحتی شکسته نمی شود و حتی ترک هم نمی خورد سطح رویه یک دست و  بدون منفذ آن باعث شده است که هیچ میکروبی نتواند به داخل گرانیت نفوذ پیدا کند و سطحی کاملا غیر قابل نفوذ دارد. همین امر سبب شده است که گرانیت دیر تر خراب شود و شما می توانید سال های سال از گرانیت بدون هیچ دغدغه ای استفاده کنید. تنوع طرح و رنگ در گرانیت ها بالاست برای اینکه در سراسر جهان معادن سنگ گرانیت مختلفی وجود دارد که هر کدام طرح و رنگ منحصر به فردی دارند و از نظر زیبایی هم میتوان گفت میتوانند بهترین انتخاب باشند.  برای اینکه شما عزیزان انتخاب راحت تری در صفحه کابینت گرانیت داشته باشید ما هم در مجموعه کابین نت چند نمونه از طرح و رنگ های مختلف گرانیت را ارائه کردیم تا شما عزیزان هم از طریق سایت و هم حضوری بتوانید نمونه سنگ های گرانیت را در مجموعه ما مشاهده کنید. این دلایلی که گفتیم می تواند بخشی از دلایل بهترین بودن صفحه کابینت گرانیت را اثبات کند. اما خب اگر کمی هم اطلاعات کلی در مورد گرانیت بدانید بد نیست. قیمت،ابعاد و ضخامت مشخصات اولیه تمامی صفحات کابینت است که شما باید اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشید. در کل میتوان گفت صفحه کابینت گرانیت به صورت اسلبی است و ابعاد مشخصی ندارد و میتواند هر ابعادی داشته باشد این هم دلیل دارد و بستگی به کوپ های استخراج شده از معادن دارد معلوم نیست ابعاد این کوپ به چه صورت است خب نمی توان برای گرانیت ابعاد مشخصی داد پس اسلب گرانیت ابعاد مشخصی ندارد و میتواند در هر ابعادی تولید شود. برای صفحه کابینت گرانیت اصولا اسلب گرانیت ها در 2 ضخامت تولید می شود. ضخامت 2 و 3 سانتیمتر که میتوان گفت این ضخامت ها برای صفحه کابینت مناسب هستند. گرانیت اصولا  در همین 2 ضخامت تولید می شود که بیشتر از ضخامت 2 سانتیمتری آن برای صفحه کابینت استفاده می شود. قیمت یکی از فاکتور ها برای انتخاب صفحه کابینت است می توان گفت قیمت صفحه کابینت گرانیت هم مثل ابعاد آن می باشد و عدد و رقم مشخصی ندارد و به یکسری مواردی بستگی دارد.

چه عواملی بر قیمت صفحه کابینت گرانیت موثر هستند؟

 ابعاد و ضخامت دو تا از فاکتور های اصلی برای تعیین قیمت صفحه کابینت گرانیت هستند. سختی استخراج از معدن نوع اجرای صفحه کابینت گرانیت، زیبایی ظاهری فاکتور های دیگری هستند که مستقیما بر روی قیمت صفحه کابینت گرانیت تاثیر می گذارند. همینطور که گفتیم گرانیت ها قیمت مشخصی ندارند و قیمت گذاری بر روی گرانیت ها بر اساس مواردی که گفتیم می باشد. این چند خطی که برای شما نوشتیم دلایلی بود جهت اینکه ثابت کنیم صفحه کابینت گرانیت جزو بهترین ها جهت استفاده به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه است و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در اختیار شما عزیرا قرار داده باشیم اگر انتخاب شما صفحه کابینت گرانیت باشد کارشناسان ما میتوانند از پروسه خرید تا نصب صفحه کابینت شما را  همراهی کنند.

صفحه کابینت کوارتز

دومین متریال از نظر کیفیت کوارتز است سنگ مصنوعی مهندسی ساز که نزدیک ترین متریال به گرانیت است و مهندسان تمام تلاش خود را کرده اند تا متریالی نزدیک به سنگ گرانیت تولید کنند و می توان گفت تا حدودی موفق به این کار شده اند ولی خب طبیعی بودن را ندارند همین امر سبب شده تا در رده پایین تری از صفحه کابینت گرانیت باشد ولی خب از نظر مقاومت و استحکام می توان گفت مانند گرانیت است و توانسته است به دلیل این ویژگی جایی در بین صفحه کابینت ها داشته باشد. بر خلاف گرانیت، کوارتز مشخصات اولیه تماما مشخصی دارد یعنی ابعاد مشخص، ضخامت های مشخص و قیمت هایی تقریبا یکسان این هم شاید به دلیل این باشد که کاملا مهندسی ساز است و تمامی کدهای این شرکت ها به شکل و سبک مشخصی تولید می شوند  اما خب جهت تولید صفحه کابینت کوارتز هم شرکت های مختلفی وجود دارند که همین باعث شده  که در کیفیت و قیمت و مشخصات ظاهری تفاوت ایجاد شود اما این تفاوت محدود است و مانند گرانیت تفاوت های زیادی ندارند. همانطور که گفتیم این متریال یک سنگ مصنوعی است شرکت های زیادی اقدام به تولید کوارتز در سراسر دنیا کرده اند و رقابت زیادی در تولید کوارتز وجود دارد به دلیل همین رقابت روز به روز اسلب های کوارتز با کیفیت تری تولید می شوند.

کدام شرکت ها صفحه کابینت کوارتز تولید می کنند؟

میتوان گفت معروف ترین شرکت تولید کننده صفحه کابینت کوارتز شرکت کوزنتینو است که با برند سایلستون اقدام به تولید صفحه کابینت کوارتز نموده است این شرکت اسپانیایی به طور کلی در زمینه تولید سنگ های مصنوعی فعالیت دارد. صفحه کابینت کوارتز اصلی ترین متریال تولیدی این شرکت است و می توان به جرات گفت که کوارتز سایلستون بهترین کوارتز تولید شده از نظر کیفیت و مقاومت در تمام دنیا است. این کوارتز کاملا مناسب برای صفحه کابینت است و بیشتر از هر برند دیگری تنوع در طرح و رنگ دارد میتوان گفت بهترین انتخاب برای صفحه کابینت کوارتز برند سایلستون از شرکت اسپانیایی کوزنتینو است. خب درسته که این برند بهترین است اما متاسفانه ما در ایران به دلیل تحریم ها نمی توانیم این برند را داشته باشیم و  موجودی این محصول در ایران بسیار کم است اگر کدهای این محصول را در ایران داشته باشیم قیمت های نجومی و بسیار بالایی دارند و  با توجه به قیمت بالایی که دارند عملا نمی توان برای صفحه کابینت کوارتز از برند سایلستون استفاده نمود. به دلیل عدم واردات کوارتزهای سایلستون به داخل کشور و استقبال زیاد مصرف کنندگان از این سنگ مهندسی ساز جهت استفاده برای صفحه کابینت آشپزخانه شرکت هایی در داخل کشور اقدام به تولید این متریال نمودند. بهترین شرکتی که توانسته صفحه کابینت کوارتز با کیفیت و مرغوبی تولید نماید شرکت فلات سنگ آسیا می باشد که صفحه کابینت کوارتز تولیدی خود را با برند کوارتز توتم در بازار عرضه نموده است. کوارتز توتم از نظر کیفیت و مقاومت جزو بهترین صفحه کابینت های کوارتز تولید شده در ایران می باشد و بیشترین تنوع را در طرح و رگه دارا می باشد شما در سایت کابین نت می توانید سمپل کوارتز توتم و قیمت روز کوارتز توتم را مشاهده نمایید. سمپل کوارتز توتم دارای کدهایی با رنگ ها و طرح های متنوع است که بسته به نیاز خودتان می توانید کد مورد نظر را انتخاب نمایید. صفحه کابینت کوارتز توتم گزینه مناسبی برای جایگزینی به جای صفحه کابینت های خارجی کوارتز می باشد و از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر است. قیمت مناسب صفحه کابینت کوارتز توتم در کنار سایر ویژگی های منحصر به فردی که دارد این محصول را به عنوان پر فروش ترین صفحه کابینت کوارتز در ایران نموده است. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که صفحه کابینت کوارتز بر خلاف صفحه کابینت گرانیت دارای طرح و رنگ های متنوعی نمی باشد شاید این را بتوان جزو معایب کوارتز دانست. مشاوران ما در کابین نت در زمینه داشتن یک صفحه کابینت درجه یک کوارتز می توانند شما را راهنمایی کنند شما می توانید از طریق شماره هایی که در سایت قرار داده ایم با همکاران ما در ارتباط باشید.
تا این قسمت از مقاله ما دو تا از بهترین صفحه کابینت های آشپزخانه را برای شما نام برده و توضیح دادیم که چه دلایلی سبب شده تا این متریال ها جزو بهترین ها باشند در ادامه این مقاله بقیه متریال های مناسب جهت استفاده به عنوان صفحه کابینت را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

صفحه کابینت سرامیک

صفحه کابینت سرامیک که اکثر افراد آن را با نام سرامیک پرسلان یا حتی پرسلان در بازار می شناسند از نظر مقاومت در ردیف سوم بهترین صفحه کابینت های آشپزخانه قرار می گیرد. همه ما با متریال سرامیک آشناییت داریم اما صفحه کابینت سرامیک با سرامیک های قدیمی که به عنوان کفپوش و یا حتی در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متفاوت است. سرامیک های پرسلان بسیار سخت تر و متراکم تر از سرامیک های معمولی هستند و قدرت جذب آب این صفحه کابینت های سرامیک بسیار کمتر از نمونه های معمولی است همین جذب کمتر آب سبب شده تا این متریال را بتوان در بسیاری از جاها مورد استفاده قرار داد. می توان از سرامیک های پرسلان در مکان هایی که دارای رفت و آمد زیادی هستند یا حتی در قسمت های بیرونی منزل و یا مکان هایی که دارای رطوبت بالایی هستند استفاده نمود. صفحه کابینت سرامیک علاوه بر استفاده به عنوان کفپوش می تواند گزینه مناسبی برای رویه کابینت و بین کابینتی ها باشد. اکثر صفحه کابینت های سرامیک پرسلان دارای قابلیت بوک مچ شدن نیز هستند و به دلیل داشتن طرح های زیبای برگرفته شده از سنگ طبیعی مرمریت بوک مچ آنها نیز بسیار زیبا می شود.

بهترین صفحه کابینت سرامیک-کابین نت

مزایای صفحه کابینت سرامیک

از مزایای صفحه کابینت سرامیک می توان به سطحی کاملا ضد خط و ضد خش اشاره کرد. به طور کلی سرامیک های پرسلان تحت فشار و حرارت بالاتری نسبت به سرامیک های معمولی تولید می شوند دمایی در حدود 1200 درجه سانتیگراد جهت پخت صفحه کابینت سرامیک به کار می رود که سبب مقاومت این متریال در برابرعوامل خارجی و حرارت می گردد و باعث ایجاد سطحی کاملا پایدار می شود. عدم نفوذ پذیری نیز یکی دیگر از ویژگی های سرامیک پرسلان است دقیقا همان نکته ای که در انتخاب اکثر صفحه کابینت های آشپزخانه مهم است آن هم عدم جذب رطوبت و ذرات باقیمانده از مواد غذایی، همین ویژگی نیز باعث ایجاد سطحی کاملا یکدست و غیر قابل نفوذ جهت رشد باکتریها و قارچها شده است.یکی دیگر از مزایای صفحه کابینت سرامیک زیبایی طرح و رگه آن است که بسیار مناسب جهت استفاده در کابینت مدرن آشپزخانه می باشد.

آیا صفحه کابینت سرامیک پرسلان قابلیت ابزارخوری دارد؟

آیا صفحه کابینت سرامیک پرسلان قابلیت ابزارخوری دارد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است بسیاری از افراد هنگام خرید صفحه کابینت به دلیل وجود اسلب سرامیک با رنگ های روشن به سمت انتخاب این متریال برای کابینت آشپزخانه خود می روند اما بایستی این نکته را در نظر بگیرند که صفحه کابینت سرامیک پرسلان مناسب استفاده در کابینت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک نیست زیرا این سبک از کابینت های دارای سطحی ابزار خورده هستند و تاج و ستون دارند پس صفحه کابینتی که برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد می بایست ابزارخورده باشد و قابلیت ابزارخوری داشته باشد تا زیبایی ظاهری کار را بیشتر نشان دهد. متاسفانه صفحه کابینت سرامیک پرسلان قابلیت ابزارخوری ندارد و فقط می توان آن را به صورت فارسی بر اجرا نمود که کاملا مناسب سبک مدرن می باشد.

صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت محصولی با کیفیت مناسب و جدید در بازار سنگ رویه کابینت ها که به دلیل داشتن طرح ها و رنگ های متنوع با استقبال خوبی جهت خرید مواجه شده است. در این قسمت از مقاله بهترین صفحه کابینت آشپزخانه کدام است؟ به بررسی این متریال می پردازیم. صفحه کابینت مارمونایت یک سنگ کاملا مصنوعی است که از ترکیب کورین و لایه نازکی از کوارتز ساخته شده است که چاپی از طرح های سنگ های طبیعی بر روی آن قابل مشاهده است. این صفحه کابینت در طیف های رنگی روشن و تیره موجود است و مناسب با هر سلیقه ای می باشد و میتوان برای هر نوع سبک کابینتی از جمله کابینت مدرن، کابینت نئوکلاسیک و ممبران این صفحه کابینت را استفاده نمود. این نکته را باید در نظر گرفت که صفحه کابینت مارمونایت دارای مغزی ساده و بدون رگه می باشد و در صورت اجرا کردن ابزار بر روی این صفحه کابینت شما شاهد مغزی خام و بدون طرح و رگه خواهید بود در صورتیکه میخواهید از ابزار بر روی صفحه کابینت آشپزخانه تان استفاده نمایید و طرح رویه صفحه کابینت در مغز آن نیز مشاهده شود بهتر است از این صفحه کابینت استفاده نکنید البته راه حل دیگری نیز وجود دارد در صورتیکه شما از طرح و رنگ این صفحه کابینت خوشتان آمده باشد می توانید صفحه کابینت مارمونایت را به صورت فارسی بر اجرا نمایید.

بهترین صفحه کابینت مارمونایت-کابین نت

صفحه کابینت مارمونایت یا کوارتز؟

صفحه کابینت مارمونایت یا کوارتز؟ کدام یک از این دو متریال در مقابل ضربه مقاوم تر است یا کدامیک از آنها مقاومت بیشتر در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای آشپزخانه دارد یا در اثر حرارت دفرمه نمی شود؟ خب در این مطلب ما توضیحات مختصری در مورد مواد تشکیل دهنده هر کدام از این صفحه کابینت ها بیان کردیم تا این قسمت همه ما می دانیم که ساختار یا ماده اصلی تشکیل دهنده صفحه کابینت مارمونایت کورین است که یک ماده مصنوعی به حساب می آید که در اثر حرارت می تواند تغییر رنگ دهد اما ماده اولیه صفحه کبینت کوارتز پودر سیلیس است که یکی از مقاوم ترین کانی های موجود در طبیعت است و ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب مقاومت هر چه بیشتر متریال در برابر تغییرات و عوامل محیطی می گردد در نتیجه مقاومت صفحه کابینت کوارتز در برابر خط و خش، حرارت ، ضربه و حتی جذب مواد غذایی و واکنش در برابر اسیدها نسبت به مارمونایت ها بیشتر بوده و گزینه مناسب تری جهت انتخاب به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه می باشد. اگر بخواهیم قیمت صفحه کابینت مارمونایت را با قیمت صفحه کابینت کوارتز نیز مورد مقایسه قرار دهیم بایستی این نکته را در نظر بگیریم که صفحه کابینت های کوارتزی که داخل کشور تولید می شوند به مراتب دارای قیمت مناسب تری نسبت به صفحه کابینت مارمونایت هستند.اما صفحه کابینت های کوارتز خارجی مانند کوارتز سایلستون قیمتی به مراتب بیشتر از سنگ مارمونایت دارند. یکی دیگر از ویژگی هایی که صفحه کابینت کوارتز دارا می باشد این است که هر طرح و رگه ای که بر روی سطح این صفحه کابینت مشاهده می کنید تا مغز آن امتداد دارد و در صورتیکه صفحه کابینت کوارتز ابزار بخورد همان رگه ها را می توانید در محل ابزار خورده مشاهده کنید در نتیجه بدون هیچ گونه محدودیتی می توان صفحه کابینت کوارتز را در تمامی سبک های کابینت آشپزخانه از قبیل کابینت ممبران، کابینت کلاسیک، کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن و غیره مورد استفاده قرار داد در صورتیکه صفحه کابینت مارمونایت فاقد این خصوصیت است یعنی طرح و رگه رویه صفحه کابینت فقط به صورت چاپ می باشد و در مغز متریال امتداد ندارد و فقط می توان در تعداد محدودی از سبک های کابینت آشپزخانه این متریال را مورد استفاده قرار داد.

4.9/5 - (76 امتیاز)

21 دیدگاه. Leave new

  • فرق صفحه کابینت گرانیت و کوارتز چیست؟

    پاسخ
    • همانطور که در مقاله ذکر کردیم صفحه کابینت کوارتز نزدیک ترین سنگ مصنوعی به گرانیت است هر دو در ساختارشان از کوارتز که ماده ای بسیار سخت است تشکیل شدند و بسیار مقاوم می باشند تفاوتی که می توان برای کوارتز و گرانیت در نظر گرفت در طبیعی یا مصنوعی بودن و موادی است که در ساختار آنها وجود دارد و گزینه دیگری که می توان ذکر کرد منحصر به فرد بودن رگه و طرح در صفحه کابینت گرانیت است که تکرار شدنی نیست.

      پاسخ
  • احسان حسینی
    مهر 8, 1402 5:17 ق.ظ

    من ۸ سال پیش از مجموعه شما سنگ گرانیت گرفتم
    بعد از ۸ سال هیچ مشکلی با این متریال نداشتم و ندارم
    ممنون بابت متریال خوبی که عرضه میکنید

    پاسخ
  • الناز اصلانی
    مهر 8, 1402 5:59 ق.ظ

    صفحه کابینت کوارتز چند میل هست؟

    پاسخ
  • سلام اگه کابینت سفید باشه روی جزیره سنگ گرانیت مشکی بخوره قشنگ میشه ممنون

    پاسخ
    • کابین نت
      مهر 8, 1402 12:41 ب.ظ

      بله دوست عزیز میتونید کابینت سفید رو با صفحه کابینت مشکی اجرا کنید واقعا زیبا میشه

      پاسخ
  • فروزان اکبری
    مهر 8, 1402 11:21 ق.ظ

    کدوم صفحه کابینت نسبت به دما مقاومت بالاتری داره

    پاسخ
    • کابین نت
      مهر 8, 1402 12:42 ب.ظ

      گرانیت مقاومت بالاتری نسبت به حرارت داره

      پاسخ
    • به نظرتون کدوم متریال برای صفحه کابینت بهتره؟

      پاسخ
      • کابین نت
        دی 24, 1402 6:08 ق.ظ

        از نظر کارشناسان کابینت بهترین متریال ها برای صفحه کابینت به ترتیب گرانیت،کوارتز،سرامیک پرسلان،اس پی ال،مارمونایت و کورین هستند

        پاسخ
  • میترا میرزایی
    مهر 8, 1402 12:32 ب.ظ

    بهترین متریال برای صفحه کابینت کدومه؟

    پاسخ
    • کابین نت
      مهر 8, 1402 12:45 ب.ظ

      بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما داره میتونید پس از بررسی ویژگی ها مزایا و معایب هر کدوم از متریال ها بهترینشون رو انتخاب کنید

      پاسخ
  • اجرای سنگ طبیعی چقدر زمان میبره؟

    پاسخ
    • کابین نت
      دی 24, 1402 5:54 ق.ظ

      نهایتا 10 الی 15 روز کاری اجرای صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت زمان بر است

      پاسخ
  • بین توتم و گرانیت کدوم رو پیشنهاد میکنید

    پاسخ
    • کابین نت
      دی 24, 1402 5:51 ق.ظ

      از نظر کیفیتی فرق چندانی با هم ندارند و جفت متریال ها کاملا مناسب برای صفحه کابینت هستند از نظر ظاهری قطعا میتوان گفت صفحه کابینت گرانیت جلوه بسیار بهتری دارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed