1. خانه
  2. مقالات
  3. صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت سنگ طبیعی-کابین نت

صفحه کابینت سنگ طبیعی یکی از انواع صفحه کابینت های موجود در بازار به شمار می رود که بسیار پرطرفدار و شکیل است. در گذشته به دلیل سختی در برش و آماده سازی میزکارهای سنگی همواره از چوب های طبیعی و فلزات به عنوان میزکار در آشپزخانه استفاده می شده است. اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که سنگ طبیعی از گذشته و پا به پای چوب طبیعی همواره مهمان آشپزخانه های ما بوده و تقریبا رقیبی نداشته است. امروزه با تنوع بالای متریال ها و حضور متریال های مصنوعی شبه سنگ طبیعی مانند کوارتز های شرکتی, انواع سرامیک های مخصوص صفحه کابینت، ام دی اف ها، اس پی ال و مارمونایت این نقش سنگ طبیعی کمرنگ تر شده و تا حدی تغییر کرده است.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت-کابین نت
برای انتخاب یک صفحه کابینت کاربردی و مناسب جهت آشپزخانه نیاز است که به یکسری موارد بسیار توجه شود به عنوان مثال سنگی که شما می خواهید به ‌عنوان صفحه کابینت در آشپزخانه منزلتان استفاده نمایید باید در مقابل انواع مواد شوینده و اسیدهای موجود در آشپزخانه ( آبلیمو، سرکه، آبغوره و…) ، در برابر سایش ناشی از کشیده شدن اجسام ، خط و خش، ضربه ناگهانی به سطوح صفحه کابینت و جذب رطوبت مقاوم باشد. یک سنگ رویه کابینت مناسب بایستی هیچگونه خلل و فرجی در سطح آن وجود نداشته باشد و سطحی کاملا نفوذ ناپذیر داشته باشد حال چه این سطح در سنگ های طبیعی به صورت صاف و صیقلی باشد چه به صورت برجسته و چرمی فقط نکته مهم در این قسمت نفوذ ناپذیر بودن آن است تا باکتری ها در فضای موجود توانایی رشد و ایجاد بیماری در افرادی که از این صفحه کابینت سنگی در آشپزخانه خود استفاده می کنند نشود. سطوح سنگ طبیعی بایستی به‌ آسانی تمیز شود و با گذشت زمان بافت و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد.

صفحه کابینت سنگ طبیعی مرمریت-کابین نت

مزایا و معایب صفحه کابینت سنگ طبیعی

1-خاص بودن: از نقاط قوت و مزایای صفحه کابینت سنگ طبیعی می توان به خاص بودن نقش و نگارهای طبیعی سطح آن، زیبایی و رنگ های ناهمگون و پیچیده آن اشاره کرد. امروزه انتخاب سنگ طبیعی به عنوان سنگ رویه کابینت فضایی لوکس به آشپزخانه منزل می دهد و چشم هر بیننده ای را جلب می کند. هر چند این نکته نیز قابل ذکر است که انواع ارزانتر آن نیز در بازار به فراوانی یافت می شود.

2-قیمت سنگ طبیعی: قیمت سنگ طبیعی رابطه مستقیمی با ابعاد، طرح و رگه، سختی استخراج و کیفیت آن( میزان خلل و فرج و طرح آن ) دارد. مشاوران ما در کابین نت انتخاب سنگ ارزانتر را برای صفحه کابینت توصیه نمی کنند چون ممکن است از کیفیت پایین تری برخوردار باشد و به راحتی لکه مواد غذایی یا اسیدهای آشپزخانه بر روی آن قرار گیرد می شود و نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

3-عدم اتصال یکپارچه و بدون نمایش خط درز: علیرغم ظاهر جذاب و طبیعی و حس خوبی که صفحه کابینت سنگ طبیعی به محیط آشپزخانه القا می کند، این متریال نقاط ضعفی نیز دارد. یکی از آنها نمایان بودن خط درز در اجراها می باشد متاسفانه به هیچ وجه نمی توان خط اتصال دو تکه از صفحه سنگ طبیعی را پوشاند به گونه ای به هیچ عنوان قابل رویت نباشد.همواره در محل اتصال دو قطعه درزی مویی قابل رویت است که با چسب های همرنگ سنگ پر می شود.

4-عدم مقاومت در برابر اسیدها: در انتخاب سنگ طبیعی به عنوان رویه کابینت باید این نکته را نیز در نظربگیرید که برخی از سنگ های طبیعی مانند مرمریت در مقابل اسیدها از مقاومت کمتری برخوردار هستند و تحت تاثیر اسیدهای آشپزخانه مانند سرکه و آبلیمو سطحشان خورده و کدر می شود که این حالت به هیچ عنوان قاب ترمیم نمی باشد و یکی از معایب استفاده از سنگ های طبیعی است اما در سنگ های گرانیتی به دلیل ساختار منسجم تری که دارند این مشکل قابل رویت نمی باشد.

5-وزن بالا: یکی از معایبی است که در همه سنگ‌های طبیعی وجود دارد.سنگ های طبیعی نسبت به بقیه صفحات کابینت‌های موجود در بازار وزن بیشتری دارند و در صورت نداشتن زیرسازی و شاسی کشی مناسب به مرور زمان فرم و حالت کابینت‌ها را خراب می کنند و سبب از بین رفتن آنها می شوند.

توجه داشته باشید که مزایا و معایب ذکر شده بسته به نوع سنگ متغیر است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا برخی از محبوبترین و مناسب ترین سنگ ها به منظور ساخت صفحه کابینت برای شما عزیزان معرفی کنیم. از پرطرفدارترین سنگ‌های طبیعی مورد استفاده می توان سنگ‌های گرانیتی و مرمریت را نام برد که در ادامه به معرفی این دو سنگ می پردازیم.

صفحه کابینت سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یا به اختصار مرمر از خانواده سنگ ‌های آهکی است که این قابلیت را دارد تا سطحش را صیقل دهند و سطحی شفاف و آینه‌ای در آن ایجاد کنند. وزن سنگ های مرمریت نسبت به سنگ گرانیت سبک ‌تر است و مقاومت کمتری در برابر ضربه، رطوبت و اسیدهای آشپزخانه دارد.

مزایای صفحه کابینت مرمریت

از مزایای صفحه کابینت مرمریت می‌توان به رنگ‌بندی آن اشاره کرد. یکی از مزیت هایی که سنگ مرمریت نسبت به سنگ های گرانیتی دارد داشتن رنگ سفید در زمینه است که شما در سنگ های گرانیتی سنگی که رنگ غالب آن سفید باشد و دانه بندی کم و رگه های زیبا داشته باشد نمی توانید پیدا کنید.رنگ سنگ مرمریت خالص سفید رنگ است اما به واسطه وجود سایر املاح مثل آهن، آلومینیوم، منیزیم و غیره به رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، زرد، صورتی و حتی خاکستری نیز نمایان خواهند شد. بیشتر طرح مرمریت به صورت راه راه و رگه‌ی مانند است. از آنجایی که سطح این سنگ روشن و شفاف است، در صورت استفاده در صفحه کابینت‌های آشپزخانه، سطحی درخشان را ایجاد خواهد کرد.

معایب صفحه کابینت سنگ مرمریت

سنگ مرمر در برابر مواد اسیدی مثل آبلیمو، سرکه، آبغوره، سس‌های موجود در آشپزخانه یا سایر مواد غذایی که دارای مواد اسیدی هستند مقاومت بالایی ندارد و در صورت پاک نکردن به ‌موقع این مواد، سطح آن لکه خواهد گرفت و شفافیت خود را از دست خواهد داد.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت دلیکاته-کابین نت

صفحه کابینت سنگ گرانیت

اسلب سنگ گرانیت که به سنگ خارا نیز معروف است از مواد مذاب آتشفشانی تشکیل می شود که می توان گفت جز دسته سنگ های آذرین درونی می باشد. سنگ های گرانیتی اغلب ساختاری دانه‌دانه دارند که این دانه بندی به‌ صورت ریز و درشت در سطح سنگ قابل رویت است رنگ سنگ گرانیت بستگی به مواد تشکیل‌دهنده آن دارد ولی اغلب سنگ های گرانیتی به رنگ های تیره در طبیعت یافت می شوند و رنگ روشن کمتر در آنها مشاهده می شود.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت لونا چرمی-کابین نت

مزایای صفحه کابینت سنگ گرانیت

سنگ گرانیت تنوع رنگ نسبتاً بالایی دارد که به‌راحتی می‌توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون منزل خود رنگ مناسب را انتخاب نمایید. به ‌طورکلی این سنگ در رنگ‌های سفید دانه دار( گرانیت نهبندان)، خاکستری، سبز و سیاه در بازار موجود هستند.
گرانیت از محکم ترین و سخت ترین نوع سنگ های موجود در طبیعت است که مقاومت بالایی در برابر فرسایش، سایش و خط و خش دارد. این خصوصیات سبب شده هزینه ساب و برش آن نیز نسبت به سایر صفحات موجود بیشتر باشد که در نتیجه به افزایش قیمت آن نسبت به سنگ های مرمریت منجر می شود.
صفحه کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه جزو پرترددترین قسمت ها در هر آشپزخانه ای می باشند چون ظرف های زیادی هر روز بر روی آن‌ها جابجا می شوند بنابراین کیفیت نوع سنگ مصرفی در این مکان بسیار حائز اهمیت است. سنگ گرانیتی که کاملاً ساب خورده و صیقلی باشد مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار، ساییدگی، خط و خش، خوردگی و حرارت دارد. علاوه بر این، سنگ گرانیت وزن بالایی را تحمل می کند.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت سبز دانه طلایی-کابین نت

معایب صفحه کابینت سنگ گرانیت

در کنار مزایایی که از سنگ ‌های گرانیت نام بردیم این سنگ ها معایبی نیز دارند. یکی از معایب آن می‌توان به هزینه نسبتاً بالای فراوری آن جهت استفاده به عنوان کانترتاپ مخصوصاً در نوع‌ های باکیفیت اشاره کرد. از دیگر معایب آن، قدرت جذب لکه در تعدادی از این نوع سنگ ها است که لکه ‌های مواد غذایی سریع ‌تر در آن نفوذ کرده و زیبایی خود را از دست می دهند.

صفحه کابینت سنگ طبیعی گرانیت سبز دانه طلایی-کابین نت1

برای خرید هر نوع صفحه کابینت سنگ طبیعی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت با مشاوران ما در کابین نت تماس بگیرید.

5/5 - (20 امتیاز)

18 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed