1. خانه
  2. مقالات
  3. مراحل تولید اسلب کوارتز توتم

مراحل تولید اسلب کوارتز توتم

مراحل تولید اسلب کوارتز توتم (فلات سنگ آسیا) شامل یکسری فرآیند های آماده سازی مواد اولیه است که رعایت تمامی اصول آن باعث بالا رفتن کیفیت محصولات می گردد.از اسلب کوارتز توتم به عنوان صفحه کابینت و جزیره در فضای آشپزخانه ها استفاده می کنند.از آنجایی که بازار ماده معدنی کوارتز در حال گسترش است ، بنابراین جای تعجب نیست که روند استخراج و تولید کوارتز نیز در حال پیشرفت است.زیبایی کوارتز در این است که می تواند در جاهای مختلفی از جمله طراحی داخلی گرفته ، جواهرات تا صنایع بزرگتر استفاده شود. این ماده معدنی بسیار انعطاف پذیر است. بنابراین میتوان انتظار استفاده از آن را در سطوح بالاتر و با مزیت های جداگانه داشته باشیم.کوارتز همواره به دلیل داشتن دوام ، مقاومت و سایر خصوصیات مستحکم از سنگهای طبیعی در دوران های مختلف مورد استفاده بوده است. مدتهاست که از سنگهای طبیعی مانند سنگ مرمر و گرانیت در ساختمانهای مسکونی و تجاری برای افزایش جلوه آنها استفاده می شود.در کابین نت ما قصد داریم تا در مورد مراحل تولید این سنگ مهندسی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

سنگ های طبیعی عموما رگه دار بوده و انعطاف پذیری کمتری دارند اما سنگ کوارتز جایگزین بهتری برای این سنگها می باشد، زیرا از استحکام بیشتری برخوردار است و کیفیت طبیعی ناخواسته سنگهای طبیعی را برخوردار نیست.
کوارتز یک نوع ماده معدنی است که ترکیب شیمیایی آن شامل 2 واحد اکسیژن و یک واحد سیلسیم می باشد. این ماده معدنی در اثر فشار زیاد به بلور تبدیل می شود و به عنوان فراوانترین ماده معدنی در سطح زمین می باشد. به دلیل داشتن خواص منحصر به فردش به عنوان یکی از کاربردی ترین و مفیدترین کانی های موجود در طبیعت شناخته می شود. کوارتز دارای رنگ بندی و شفافیت متفاوت است. آمیتیست(کوارتز بنفش)،کوارتز صورتی،عقیق و چشم ببر ازجمله محبوب ترین انواع کوارتزها هستند.کوارتز در سنگهای رسوبی ، دگرگونی و آذرین بسیار فراوان است. کوارتز در برابر هوازدگی شیمیایی و مکانیکی نیز بسیار مقاوم است.
وقتی صحبت از کاربردهای کوارتز می شود رنگ کوارتز و درخشش آن سبب میشود به عنوان سنگی قیمتی و همچنین برای صنعت  شیشه سازی ایده آل باشد. از آنجایی که مقاومت حرارتی و خصوصیات الکتریکی دارد این کانی در محصولات الکترونیکی نیز مفید است.

کوارتز توتم آنتی باکتریال

سنگ کوارتز مهندسی شده

برخلاف سنگ های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز به صورت سنگ وجود ندارد، بلکه به صورت رگه در طبیعت یافت می شود.اگرچه برخی از افراد علاقه مند هستند که این ماده معدنی بخشی از طراحی آشپزخانه آنها باشد ، اما کوارتز طبیعی برای میزهای پیشخوان و سایر کاربردهای بزرگ به عنوان مثال کانتر آشپزخانه و جزیره نامناسب است.با این حال ، برای اینکه کوارتز برای کاربردهای اسلبی مناسب باشد آن را به صورت سنگ های مهندسی ساز می توان تولید کرد. فرآیند تولید شامل ترکیب کردن دانه های کوارتز به همراه مواد افزودنی و چسب های رزینی است.
سنگ کوارتز توتم به صورت اسلب برای استفاده در پیشخوان ها و آشپزخانه دارای طیف گسترده ای از رنگ ، بافت  و الگو می باشد. با توجه به نحوه تولید، دانه بندی آن می تواند درشت یا ریز باشد. می توان آن را با شیشه و سایر مواد بازتابنده ترکیب کرد تا به درخشش برسد. هنگامی که ماهیت غیر متخلخل کوارتز با دوام گرانیت ترکیب شود ، می توان از کاربردهای سطحی بالا و قوی برخوردار شد.

شرح مراحل تولید اسلب کوارتز توتم

مراحل تولید اسلب کوارتز توتمقبل از توضیح در مورد مراحل ساخت اسلب کوارتز توتم در ابتدا می بایست با مراحل ساخت کوارتز خام آشنا شویم.کوارتز به دلیل کاربرد فراوان  و خواصی که دارد، در زمره پرمصرف ترین کانی هایی است که استخراج و فرآوری می شود.
1) استخراج کوارتز
کوارتز یا به صورت ژئودهای بزرگ یا رگه است که می توان آنها را به راحتی استخراج کرد. در برخی موارد نیاز است تا برای استخراج کوارتز از مواد منفجره استفاده شود، اما این کار به ندرت انجام می شود. زیرا ممکن است به بلورهای کوارتز آسیب برساند.برای استخراج کوارتز ابتدا خاک های اطرف آن را کنار می زنند تا به رگه های کوارتز برسند سپس با ابزارهای مخصوص بلورهای کوارتز را از معدن استخراج می کنند.

2) پردازش کوارتز
پس از اینکه کوارتز از معادن استخراج شد وارد مرحله تمیزکاری و جداسازی می شود.در این مرحله تمامی ناخالصی های کوارتز از جمله ناخالصی های شیمیایی و فیزیکی از بین می رود. پس از تمیز شدن وارد مرحله غربال گری می شود. و پس از آن کوارتز به اندازه های کوچکتر خرد می شود که این اندازه ها بسته به نوع کاربری آن متفاوت است. با استفاده از دستگاه سنگ شکن ، کوارتز فرآیند خرد کردن را تجربه می کند و در آخر ماده معدنی توسط طبقه بندی کننده واجد شرایط در اندازه های مختلف طبقه بندی می شود. برای بدست آوردن پودر کوارتز از آسیاب هایی برای خرد کردن کوارتز و کلو خه ها استفاده می شود تا پودری یکدست بدست آید.

مراحل تولید اسلب کوارتز توتمجزییات مراحل تولید کوارتز توتم

1) مواد اولیه
در ابتدا برای تولید کوارتز توتم نیاز به انتخاب مواد اولیه است.این ماده اولیه می تواند هر محصولی از کوارتز مانند شن یا گرانول کوارتز باشد. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، کوارتز خام پس از انتخاب وارد چرخه تولید و پودر شدن می شود.

سنگ سیلیس و پودر سیلیس2) ترکیب
برای تولید اسلب های کوارتز توتم ،کوارتز خام انتخاب شده پس از خرد شدن به نسبت 93٪ کوارتز پودر شده به 7٪ رزین با سایر مواد افزودنی مخلوط می شود.
3) فشرده کردن
این مخلوط برای تشکیل اسلب با استفاده از روش خلا و لرزش برای مدت 100 ثانیه در فشار 100 تن متراکم می شود. با استفاده از این نوع فرآیند تخلخل اسلب کوارتز توتم کاهش یافته و جذب آب آن نیز نزدیک صفر می شود.
4) پخت
پس ازفشرده شدن اسلب ها با استفاده از کوره در دمای 85 درجه و به مدت حدود نیم ساعت تحت فرآیند پخت قرار می گیرد. این روش پخت برای بدست آوردن کلیه خصوصیات لازم برای افزایش مقاومت کوارتز توتم در برابر لک و ضربه است. پس از اتمام فرآیند پخت اسلب های تولید شده مورد سنجش ، کالیبراسیون ، پرداخت ، سپس آماده سازی و مراحل بسته بندی قرار می گیرند.
5) خنک کننده
پس از اتمام مرحله پخت ، اسلب های کوارتز توتم را به وسیله یکسری گیره های مخصوص به صورت ایستاده به مدت 24 الی 36 ساعت نگه می دارند تا خنک شوند.

مراحل تولید اسلب کوارتز توتم6) اصلاح
در این مرحله در صورت وجود عیوبی در اسلب کوارتز توتم آن را برطرف می کنند و لبه ها اصلاح و تراز می شوند.
7) تأیید کیفیت
طی فرآیند ساخت کوارتز توتم ، ثبات و یکنواختی در تمامی قسمت ها دیده می شود.اگر چه کوارتز توتم محصولی مصنوعی و الگو گرفته از سنگ های طبیعی است،اما رنگ ، الگو و بافت سازگارتر و ظاهری یکنواخت تر دارد. و از آنجایی که کوارتز توتم محصولی مهندسی ساز است می توان آن را به راحتی در اندازه های بزرگ ساخت ، که باعث زیبایی بیشتر همراه با اتصالات کمتر می شود. کوارتز توتم بندرت نیاز به آب بندی دارد ، تمیز کردن یا ضد عفونی کردن آن آسان تر است و لکه ها را بهتر دفع می کند. تولید کوارتز توتم فرصت های باورنکردنی را برای آوردن سطوح سنگ طبیعی بسیار با دوام ، زیبا و با قابلیت نگه داری آسان در خانه ایجاد کرده است. کوارتز همیشه یک سنگ قیمتی طبیعی و گران بها بوده است.که امروزه نمونه مصنوعی آن کاربردهای بیشتری در فضای داخلی و آشپزخانه دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed