1. خانه
  2. مقالات
  3. چرا کوارتز سایلستون؟

چرا کوارتز سایلستون؟

چرا کوارتز سایلستون بهترین گزینه به عنوان کانترتاپ است؟ استفاده از این سنگ کوارتز سایلستون در آشپزخانه  ایمنی ، اطمینان و بهداشت را در محیط تامین می نماید.

کوارتز سایلستون دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها است و شما می توانید طرح آشپزخانه مد نظر خود را طراحی و اجرا نمایید.
1-کوارتز سایلستون سطحی کاملا غیر متخلخل دارد و عدم نفوذ پذیری سبب شده تا در برابر لکه چای، قهوه، آبلیمو و سایر موادی که در طول روز در آشپزخانه استفاده می گردد مقاومت کند.
2-کوارتز سایلستون دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه است انعطاف پذیری سبب شده تا بتوان به راحتی از این سنگ مصنوعی در آشپزخانه استفاده کرد.
3- کوارتز سایلستون به دلیل به کار رفتن کوارتز در ساختارش دوام بسیار بالایی دارد.کوارتز یکی از سخت ترین مواد موجود است در زمین است و همین امر سبب دوام بالای این سنگ مهندسی ساز شده است.
4-به دلیل ساخته شدن از کوارتز  مقاومت بالایی در برابر خراش دارد.
5-کوارتز سایلستون بدون درز ، بدون ترک ، بدون محدودیت قابلیت اجرا دارد و شما می تواید کانتری یکپارچه در آشپزخانه خود داشته باشید.
6-شرکت کوزنتینو کوارتزهای سایلستون را به مدت  25 سال گارانتی می کند.

کانترتاپ کوارتز سایلستون

نحوه تمیز کردن کوارتز سایلستون

به طور کلی تمیزی و ظاهر صفحه کابینت آشپزخانه،حمام و سرویس بهداشتی برای شکل و ظاهر منزل یا اتاقی که از این صفحات در آن استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است.در صورت وجود هر گونه لکه غذا و یا سایر مواد بر روی سطوح کانتر این لکه ها به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین دانستن نحوه تمیز کردن صفحات کانتر کوارتز سایلستون برای رسیدن به بهترین نتیجه امری ضروری است.روش ها و مواد مختلفی وجود دارند که شما می توانید برای تمیز کردن سایر سطوح از آنها استفاده کنید اما برای صفحات کوارتز سایلستون مناسب نمی باشند. آنها عبارتند از: موادی که دافع آب هستند، درخشش طبیعی سایلستون امری است که قابل تکرار نیست و مواد درزگیر و دفع کننده باعث از بین رفتن درخشش آن شده و فقط یک شکل مصنوعی ایجاد می کنند. از استفاده محصولات سوزاننده مانند اسید هیدروفلوئوریک بر روی سطوح آن خودداری کنید. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از سفید کننده هستید ، ابتدا آن را با آب رقیق کنید و برای مدت زمان طولانی آن را روی سطح نگذارید،زیرا اگر این مواد به مدت 12 ساعت بر روی سطح کوارتز سایلستون باقی بمانند ، سطح براقیت خود را از دست می دهد.

تمیز کردن کوارتز سایلستون

برای پاک کردن لکه هایی که توسط گریس ایجاد شده شما می توانید از پاک کننده های معمولی خانگی با یک پد تمیز کننده استفاده کنید تا هیچ گونه خراشی بر روی سطح آن ایجاد نگردد.از هر پاک کننده ای که حاوی سود سوز آور ، اسید هیدروفلوئوریک یا دی کلرومتان است باید خودداری کنید. پس از از بین بردن و پاک کردن لکه، سطح کوارتز سایلستون را بلافاصله با آب بشویید. لکه هایی که توسط آهک و آب سخت ایجاد شده جزو لکه های سخت هستند و برای پاک کردن آنها نیاز به خمیر ساخته شده از سرکه و جوش شیرین به میزان مساوی می باشد. مخلوط را به ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید 10-20 دقیقه بماند. پس از گذشت زمان مناسب ، خمیر را با آب سرد و یک پد یا اسفنج تمیز کننده بدون خراش بردارید. در صورتی که لکه بسیار سخت بود بنابراین ممکن است نیاز به یک یا دو روش دیگر برای پاک کردن سطوح باشد.

لکه های سخت

برای پاک کردن لکه های سخت نیاز به پاک کنننده هایی با PH متعادل است. پاک کننده را بر روی لکه اسپری کرده و بگذارید به مدت دو دقیقه خیس بخورد، سپس سطح آن را با یک پد پاک کرده و با آب بشویید. برای لکه های سخت تر مانند آدامس ، لاک ناخن یا رنگ ، ابتدا لکه را با کاردک از روی سطح بتراشید. بسیار مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید ، زیرا فشار زیاد باعث خراش سطح و آسیب رساندن به کوارتز سایلستون می شود.پس از تراشیدن ، می توانید از آب گرم برای پاک کردن آثار خاکستری باقی مانده توسط تیغ استفاده کنید. شما می توانید بسیاری از لکه های سخت را با لاک پاک کن،الکل،آمونیاک و رقیق کننده رنگ پاک کنید. هنگام استفاده از این محصولات حتما دقت داشته باشید که بیشتر از ده دقیقه این مواد را بر روی سطوح کوارتز سایلستون قرار ندهید و پس از استفاده سطح را کاملا با آب بشویید.

موارد احتیاط

از واکس، اسپری و درزگیر برای براقیت کوارتز سایلستون استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن درخشش اولیه سنگ می شود برای براقیت سطوح می توانید از اسپری های مبلمان استفاده نمایید.
کوارتز سایلستون را در فضای باز یا مکانهایی با نور UV قرار ندهید.
با گذشت سالها ، رنگ و سایه کوارتز سایلستون ممکن است در اثر اشعه خورشید تغییر کند.
برای حفظ درخشش از مواد دافع آب یا درزگیر استفاده نکنید.
درزگیرها و مواد دفع کننده آب درخششی زودگذر و مصنوعی ایجاد می کنند.
از مواد پاک کننده رنگ ، سود سوز آور ، یا محصولاتی که PH آنها بیش از 10 است برای پاک کردن کوارتز سایلستون استفاده نکنید.
در صورت استفاده از سفید کننده یا حلال ، باید آن را با آب رقیق کرده و هرگز در تماس دائمی با محصول نگذارید.سفید کننده و حلال می توانند 12 ساعت بعد روی محصول تأثیر بگذارند.
از محصولات حاوی کلر مانند دی کلرومتان (موجود در مواد پاک کننده رنگ) استفاده نکنید.
سطح مواد نباید دوباره صیقل داده شود  چه در کف و چه روی میز.
از مواد چربی زدایی مانند مواد پاک کننده فر استفاده نکنید.
سایلستون را از منابع گرما (سرخ کن های با چربی عمیق و غیره) جدا نگه دارید.اگرچه  کوارتز سایلستون می تواند برای مدت کوتاهی در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند ، اما عملکرد آن با توجه به عوامل مختلف مانند ضخامت ، رنگ مکان و غیره متفاوت است. به همین دلیل ، توصیه نمی شود که محصول در معرض تماس مداوم با یک منبع حرارتی باشد. همچنین نباید قابلمه های داغ ، ماهیتابه ، سرخ کن های چرب و غیره را روی آن قرار داده شود. استفاده از پد گرما گیر یا سه پایه در چنین شرایطی توصیه می شود.توصیه می شود زمان قرار دادن اجسام داغ حتما از پد گرماگیر استفاده شود.

عدم مقاومت کوارتز سایلستون در برابر حرارت مستقیم

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed