1. خانه
  2. مقالات
  3. صفحه کابینت اس پی ال

صفحه کابینت اس پی ال

صفحه کابینت اس پی ال

صفحه کابینت اس پی ال (SPL) دیگر متریال مصنوعی تولید شده برای استفاده به عنوان صفحه کابینت می باشد. این متریال تحت دما و فشار زیاد بسیار بالا تولید می شود.این متریال نسبتا جدید در سال 2016 در ایتالیا میلان تولید شده است و این متریال برای اولین بار در نمایشگاه لاوی یانی( Laviani ) در ایتالیا رو نمایی شد و با استقبال بی نظیری مواج شد. این متریال با داشتن سطح برجسته (سینکرونایز) حس جذابی را در هنگام لمس این کالا به شما می دهد. اس پی ال در ضخامت های 12 میلی متر و 3 میلی متر وارد بازار ایران شده است. از 12 میلیمتر آن برای صفحات کابینت، میز، رستوران ها و … استفاده می شود و 3 میلی متر آن برای بین کابینتی و دیوارپوش استفاده می شود. این صفحه با داشتن 13 رنگ در طیف رنگی تیره و روشن بصورت رگه دار و ساده وارد بازار کشور شده است. در کابین نت بصورت کاملا دقیق این متریال یعنی اس پی ال را مورد بررسی قرار می دهیم.

مشخصات صفحه کابینت اس پی ال-کابین نت

صفحه کابینت اس پی ال چیست؟

اس پی ال شیت ها و پنل های مستحکم و مقاومی هستند که با قرار گرفتن در دما و فشار بسیار بالا تولید می شوند. کلمه دقیق اس پی ال به زبان انگلیسی (Synchronized Pressured Laminate) می باشد. به زبان بسیار ساده تر اس پی ال همان ورق های فشرده شده اچ پی ال می باشد. طبق گفته بالا این محصول در سال 2016 در میلان ایتالیا رونمایی شد. این محصول در ضخامت های 12 میلی متر و 3 میلی متر در فینیش های سطحی مختلف از براق تا مات تولید شده است.

ویژگی های صفحه کابینت اس پی ال-کابین نت

قیمت صفحه کابینت اس پی ال

قیمت اس پی ال بستگی به طرح، رگه و فینیش این محصول دارد یکسری از کدها در دو نوع مغز ساده و مغز رگه دار تولید می شوند که مغز رگه دار مانند کدهای نویر و برلا دارک آنها دارای قیمت بیشتری نسبت به مغز مشکی این محصولات دارد. در محصولاتی که فینیش مات و کربن دارند مانند سفید، مشکی، گری، بژ و گری لایت قیمت متفاوتی نسبت به سایر فینیش ها شاهد هستیم و می توان گفت از نظر قیمتی کدهایی که مغز رگه دار دارند با کدهایی که فینیش مات و کربن دارند در یک رده قیمتی هستند. کدهایی که دارای مغز سفید هستند مانند بریتانیکا قیمت بالاتری نسبت به بقیه کدها دارند در کد بریتانیکا قیمت ورق های مغز سفید از ورق های مغز مشکی بیشتر است. بقیه فینیش ها و کدها مانند گلکسی، ولکانو، انزو لایت، انزو دارک، انزو گلد، نویر ( مغز ساده )، برلا لایت و برلا دارک ( مغز ساده )، ویلو، استون وود، فینگر جوینت، زحل، جاسپر و ادورا دارای قیمتی یکسان هستند.

مطالعه کنید : قیمت روز اس پی ال

اس پی ال ابعاد و ضخامت

صفحه کابینت اس پی ال بصورت کلی در ضخامت های 12 میلی متر و 3 میلی متر وارد کشور شده است. صفحات اس پی ال در دو سایز متفاوت می باشد سایز 420*140 سانتی متر یکی از ابعاد آن بوده که مغز اس پی ال ها در این ابعاد به رنگ مشکی یا سفید می باشد و بعضی از کدهای آن دارای مغز رگه دار می باشد. سایز دیگر آن 305*140 سانتیمتر می باشد که تنها شامل رنگ سفید با مغز سفید است.

رنگ بندی و سمپل اس پی ال

کانترتاپ اس پی ال دارای 20 کد رنگی است که در اینجا آنها را به اختصار توضیح می دهیم. به طور کلی در سمپل اس پی ال شاهد رنگ های روشن به همراه رنگ های تیره و طرح چوب هستیم. از کدهای رنگ روشن سمپل اس پی ال می توان به بریتانیکا، انزو لایت، ادورا، زحل، جاسپر، سفید، بژ و گری لایت اشاره کرد. کدهای فینگرجوینت، ویلو، استون وود طرح چوب هستند و بقیه کدها مانند گلکسی، ولکانو، ساهارا نویر، بلک و برلا دارک رنگ تیره دارند. شما بر اساس طراحی داخلی منزلتان و رنگ کابینت های آشپزخانه می توانید کد مورد نظر را انتخاب کنید.

مطالعه کنید: پرفروش ترین کدهای اس پی ال

صفحه کابینت اس پی ال (SPL) و فینیش سطح

SPL در 5 مدل فینیش سطح مات، کربن، براق، سنگی، ماه (moon) تولید و روانه بازار شده است. البته این نکته قابل ذکر می باشد که این فنیش ها در تمامی مدل های این محصول موجود نمی باشد. اس پی ال های بریتانیکا، انزوگلد، انزولایت و انزو گلد و نویر در فنیش های سطحی براق و ماه (moon) موجود می باشند. اس پی ال سالیدگری در فنیش سطحی سنگی و مون موجود می باشد. اس پی ال های گلکسی، برلالایت، ولکانو، برلا دارک فقط داری فنیش سطحی مون(moon) هستند واس پی ال برلا دارک در فنیش سطحی براق و ماه (moon) موجود می باشد. اس پی ال وایت مغز سفید فینیش کربن و مغز مشکی این محصول دارای فنیش کربن و مات موجود است. همچنین اس پی ال بلک، بژ و گری لایت در دو فینیش سطحی کربن و مات موجودی می باشد. از دیگر ویژگی های سطح این محصول برجسته یا سینکروناز بودن مدل مون می باشد.

موارد استفاده از اس پی ال

از مهمترین موارد استفاده این صفحه کابینت در آشپزخانه می باشد هم می توانید این صفحات را برای پیشخوان و هم برای بین کابینتی مورد استفاده قرار دهید. اما این نکته قابل ذکر می باشد که این مدل از صفحه کابینت را فقط می توان برای اجرای مدرن داشت به این معنی که لبه های اس پی ال قابلیت ابزار خوری ندارند و می توانید این محصول با یک لبه 5 سانتی اجرا نمایید منظور از عدم قابلیت ابزار خوری به این معنی نمی باشد که نمی توانید اصلا از ابزار استفاده کنید فقط یه جهت اینکه مغز این متریال خام و تک رنگ است گفته می شود از ابزار استفاده نشود و به صورت فارسی بر احرا شود تا زیبایی ظاهری کار بیشتر نمود داشته باشد. به علت آنتی باکتریال بودن این محصول استفاده این صفحه کابینت در آزمایشگاه ها و رستوران ها بلامانع می باشد و شما می توانید این کالا را در مکان های ذکر شده استفاده کنید. از اس پی ال برای دکوراسیون منازل، ساخت میز ناهار خوری و میز کار در هتل ها و برای ساخت انواع کانتر نیز استفاده می کنند.

ویژگی های صفحه کابینت اس پی ال (SPL)

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان مقاوم بودن این کالا در مقابل خش پذیری، آنتی باکتریال بودن اس پی ال که می توان از این محصول در مکان های آزمایشگاهی و همچنین در رستوران مورد استفاده قرار دهید. مقاومت این محصول در برابر حرارت (در مقابل حرارت مستقیم آسیب پذیر می باشد)، این محصول کاملا ضد آب و ضد لک (لکه قهوه و لکه چای) می باشد. مقاوم در برابر 22 اسید خانگی مانند (آب لیمو، آبغوره و …) از مهم ترین ویژگی ها می باشد. برش خوری این محصول به راحتی و با استفاده از ابزار آلات نجاری صورت می گیرد شما می توانید این محصول را با استفاده از تمامی شوینده های خانگی نظافت کنید.

سوالات متداول درباره صفحات اس پی ال

چگونگی تمیزکاری و نظافت اس پی ال؟

شما می توانید این متریال SPL را به راحتی با یک پارچه خیس و نم دار تمیز کنید. البته این محصول را می توانید با تمامی شوینده های موجود در بازار نظافت کنید ( به علت آنتی باکتریال بودن عمدتا برای تمیز کاری نیاز به شوینده های قوی ندارید )

ابعاد صفحه کابینت اس پی ال چه می باشد؟

سایز این متریال در طول 420 سانتی متر و در عرض 140 سانتی متر می باشد و ضخامت آن 12 میلیمتر می باشد.

برای اس پی ال از چه نوع چسبی استفاده می شود؟

از چسب پلی اورتان گرید ساختمانی استفاده می شود.

مقاومت اس پی ال در برابر خط و خش چگونه است؟

این محصول در برابر خش و مقاوم می باشد اما در مقابل خط خیر مقاوم نیست.

آیا استفاده از این متریال در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی امکان پذیر است؟

با توجه به آنتی باکتریال بودن می توانید این محصول را در محیط های بیمارستانی، آزمایشگاهی، رستوران ها و کافه ها مورد استفاده قرار دهید.

کدام کدهای اس پی ال دارای فینیش براق هستند؟

بیشتر افراد به دلیل سهولت در پاک نمودن سطوح صفحه کابینت علاقمند به انتخاب صفحه کابینت هایی با فینیش سطحی براق هستند که اس پی ال نیز از این گزینه مستثنی نیست. تعداد 10 کد از این صفحه کابینت داری فینیش صیقلی و براق هستند از جمله این کدها عبارتند از : بریتانیکا، انزو لایت، انزو دارک، انزو گلد، ساهارا نویر، برلا دارک، برلا لایت، گلکسی، فینگر جوینت و جاسپر می باشند.

آیا می توان روی اس پی ال ابزار زد؟

بله اس پی ال نیز قابلیت ابزارخوری دارد ولی به دلیل اینکه فقط در برخی از کدهای آن شاهد رگه در مغز کار هستیم بیشتر این متریال را به صورت مدرن و با لبه فارسی اجرا می کنند. زیرا در صورت اجرای ابزار بر روی این متریال مغز خام آن و بدون رگه در اکثر کدها قابل مشاهده است.

کدام یک از کدهای اس پی ال دارای مغز رگه دار می باشند؟

تعداد محدودی از کدهای این صفحه کابینت دارای مغز رگه دار هستند از جمله این کدها می توان به اس اپی ال ساهارا نویر، برلا دارک اشاره کرد بقیه کدهای این صفحه کابینت مغز سفید یا مغز مشکی بدون رگه دارند.

5/5 - (42 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed