1. خانه
  2. مقالات
  3. صفحه کابینت مارمونایت چیست؟

صفحه کابینت مارمونایت چیست؟

صفحه کابینت مارمونایت یکی از جدیدترین انواع صفحه کابینت های موجود در بازار می باشد.این صفحه کابینت بر گرفته از طرح سنگ های طبیعی مانند سنگ گرانیت و سنگ مرمریت و ساخته شده از متریال های کوارتز و کورین است.مارمونایت ها از نظر شکل ظاهری بسیار خاص می باشند و خاص بودن آنها فقط به دلیل داشتن شکل ظاهری شبیه به سنگ های طبیعی نیست آنها علاوه بر زیبایی ظاهری قیمت مناسبی نیز دارند.

سنگ مارمونایت چیست؟

هدف از تولید مارمونایت ایجاد سنگی مصنوعی سبک تر با قابلیت ابزارخوری بهتر و برش آسان تر بوده که علاوه بر داشتن خصوصیات ذکر شده توانایی مقاومت در برابر خش و حرارت را داشته باشد و در مقابل آب و رطوبت نفود ناپذیر باشد نیاز مردم برای داشتن کالایی که قابلیت ابزار خوری و برش مناسبی را داشته باشد مانند کورین و دارای سطحی مقاوم در برابر خش و حرارت باشد همچون کوارتز و نیز مانند سنگ های طبیعی دارای رگه باشد سبب ایجاد این سنگ مصنوعی گردید.شما می توانید از صفحه کابینت مارمونایت به عنوان میز جزیره، کانتر و حتی برای طراحی فضاهای داخلی منزلتان نیز استفاده نمایید.
مارمونایت ها ترکیبی از سنگ کورین و کوارتز با چاپی از طرح سنگ های طبیعی هستند.آنها از 11 میلی متر کورین ساخته شده اند که به عنوان مغز کار به حساب می آید که یک میلی متر کوارتز به همراه چاپی از طرح سنگ های طبیعی روی آنها قرار گرفته است.مارمونایت ها دارای فینیش برجسته می باشند و این فینیش برجسته در آنها کاملا حس یک سنگ طبیعی را به هر بیننده ای القا می کند همین امر باعث ایجاد تفاوت در صفحه کابینت کورین و مارمونایت شده است کورین ها دارای سطحی براق و صاف هستند ولی مارمونایت ها دارای فینیشی نرم تا فوق برجسته می باشند.

صفحه کابینت مارمونایت-کابین نت
صفحه کابینت مارمونایت

ساختار مارمونایت به هیچ عنوان ساختار پیچیده ای نیست و با کمی دقت می توان تحول سنگ مصنوعی کورین را که برای خیلی ها شناخته شده است در این سنگ مصنوعی مشاهده نمود.بر خلاف کورین ها که اگر بر روی سطح آن ها جسمی با حرارت بالا قرار دهیم به اسانی تغییر رنگ می دهند ولی در مارمونایت ها به دلیل به کار رفتن کوارتز به عنوان لایه سطحی می توان گفت شاهد مقاومت در برابر تغییر رنگ در اثر حرارت بالا و همچنین مقاومت سطحی بیشتر در برابر خراش نسبت به کورین هاهستیم پس می توان گفت مارمونایت ها می توانند حرارت بیشتری را نسبت به کورین ها تحمل کنند. و همچنین حالت یکنواختی و دانه دار بودن در مارمونایت ها وجود ندارد و ما شاهد طرحی از سنگ های طبیعی به صورت مات بر روی سطح مارمونایت ها هستیم.
مارمونایت به دلیل زیبایی ظاهری و حالت خاصی که دارند برای استفاده در انواع کابینت ها اعم از کابینت مدرن ، نئوکلاسیک و کلاسیک مناسب می باشد رنگ بندی و طرح مارمونایت ها آنها را مناسب در تمامی سبک های کابینت نموده است.

شرکت و کارخانه صفحه کابینت مارمونایت

کارخانه تولید این صفحه کابینت زیبا در مشهد می باشد .این سنگ مصنوعی زیبا با استفاده از پیشرفته و بروز ترین دستگاه ها تحت لیسانس اسپانیا و با به کار گیری نیروهای متخصص و با تجربه در مشهد تولید می گردد.این محصول با توجه به نوظهور بودن ولی به دلیل نصب آسانی که دارد نظر بسیاری از اجرا کنندگان و مصرف کنندگان را به خود اختصاص داده است.

مزایا و معایب مارمونایت

مارمونایت ها دارای یکسری ویژگی ها هستند که آنها را نسبت به بقیه صفحه کابینت های موجود در بازار برتر نموده است ما در اینجا یکسری از مزایای مارمونایت ها را بیان می کنیم:

1-مارمونایت ها سطحی سخت تر و محکم تر از کورین ها دارند.
2-شکل ظاهری آنها مانند سنگ های طبیعی و برخی از کوارتزهای موجود در دنیاست.
3-در مقابل مواد شیمیایی و اسیدهای آشپزخانه مقاوم هستند.
4-دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند.
5-مقاوم در برابر هر گونه خش به دلیل داشتن یک لایه از کوارتز
6-سهولت در نگهداری و تمیز کردن
7-سهولت نصب و اجرا با استفاده از ابزارهای ام دی اف بر
8-قابلیت ابزار خوری بالا
9-قابل اجرا در تمامی سبک های کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت مارمونایت-1-کابین نت
صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت

اجرای صفحه کابینت مارمونایت بسیار آسان تر از کوارتز و سنگ های طبیعی است این سنگ مصنوعی را می توان با استفاده از اره و تیغ های ام دی اف بر به راحتی برش داد .سهولت در برش دادن سبب شده تا بسیاری از مجریان و کابینت سازان علاقه مند به استفاده از این سنگ مصنوعی به عنوان صفحه کابینت باشند.

کاتالوگ و سمپل سنگ مارمونایت

مارمونایت ها با توجه به رگه ها و طرح رویه و فینینش سطحی که دارند تقسیم بندی می شوند این سنگ مصنوعی زیبا به دلیل حس زیبایی که هنگام لمس سنگ ایجاد می کند سبب شده تا افراد زیادی علاقه مند به استفاده از آن در طراحی و دکوراسیون منازل و آشپزخانه خود باشند.
به طور کلی سنگ مارمونایت دارای 12 رنگ می باشد که هر کدام از این رنگ ها دارای 2 سایز هستند.ضخامت تمامی مارمونایت ها 12 میلی متر بوده و دارای ابعاد300*100 سانتی متر و 368*76 سانتی متر می باشند.سایز 100*300 مناسب برای جزیره بوده سایز کوچک تر آن به عنوان رویه کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعه کنید: سمپل و رنگ بندی صفحه کابینت مارمونایت

اگر بخواهیم طبق فینیش رویه کار مارمونایت ها را تقسیم بندی کنیم از فینیش نرم تا فوق برجسته شامل 4 گروه می شوند این گروه ها عبارتند از:

گروه اول دارای فینیشی نرم می باشند و مارمونایت پاندا ، کلکته گلد، سوفیا اسپایدر ،کرینا و مارمونایت رادیانت امرالد در این گروه قرار دارند.

گروه دوم از نظر فینینش رویه کار کمی زبرتر از گروه اول هستند و مارمونایت های التو، امپریال، چارکل و مارمونایت مارکوئینا جزو این گروه می باشند.

در گروه سوم سطح زبرتر و خشن تر از گروه های قبلی است و مارمونایت پیترا گری در این گروه قرار می گیرد.

و در گروه آخر ما شاهد سطحی به مراتب خشن تر از سایر گروه ها هستیم به طور کلی گروه چهارم ازتمامی مارمونایت ها زبرتر هستند و حس طبیعی بودن در آنها بیشتر دیده می شود.این گروه شامل مارمونایت عرب اسکاتو و اسپینی است.

در ادامه این قسمت میخواهیم کدهای مختلف مارمونایت را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا همانطور که در مقاله گفتیم باید بگوییم که مارمونایت دارای 17 رنگ است و هر کدام طرح های مختلفی دارد و بسیار خاص و زیبا است همینطور که میدانید هر کدام از کدهای مارمونایت اسم خاص خودش را دارد در ابتدا نام های هر کدام را برای شما مینویسیم و بعد هر کدام را به طور مختصر توضیح میدهیم اسامی آنها عبارتند از: پاندا، ساهارا نویر، کرینا، کلکته گلد، امپریال، رادیانت امرالد، عرب اسکاتو، چارکل، التو، پیترا گری، سوفیا اسپایدر، مارکوینا، تاندر گری، جنسیس، وایت اسپایدر، رادیانت کاپاکابانا و کاپاکابانا کد هایی که نام بردیم تمام رنگ های مارمونایت هستند سه کد آخری که نام بردیم جزو جدیدترین محصولات مارمونایت هستند که در سال 1401 به بازار عرضه شدند.

مطالعه کنید: پر فروش ترین کد های مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت پاندا

مارمونایت پاندا جزو پرفروش ترین و پر طرفدار ترین صفحه کابینت مارمونایت است. مارمونایت پاندا ساخته شده از طرح مرمریت پاندا است و تقریبا از نظر طرح و رگه شبیه به همان است. این رنگ مارمونایت تلفیق رنگ سفید و مشکی است همین تلفیق باعث شده سنگ مارمونایت زیبایی خاصی داشته باشد. این کد از مارمونایت را میتوان برای تمام سبک های کابینت استفاده کرد و در انتها شاهد کاری زیبا و شکیل بود. در ادامه باید ذکر کنیم که این سنگ را علاوه بر استفاده به عنوان صفحه کابینت می توان به عنوان دیوارپوش و حتی کفپوش نیز استفاده نمود. صفحه کابینت مارمونایت قابلیت بوک مچ شدن نیز دارد.

صفحه کابینت مارمونایت ساهارا نویر

شرکت تولید کننده سنگ مارمونایت نیز مانند سایر شرکت های تولید کننده سنگ های مصنوعی صفحه کابینت مارمونایت ساهارا نویر را یکی از اصلی ترین محصولات خود قرار داده است. ساهارا نویر یکی از مارمونایت های بسیار پر طرفدار است و بعد از پاندا یکی از پر فروش ترین رنگ های شرکت مارمونایت می باشد. طرح و شکل ظاهری ساهارا نویر در سراسر دنیا در انواع متریال ها پرطرفدار موجود است و جزو طرح های معروف می باشد. شکل ظاهری این مارمونایت چگونه است؟ سنگ مارمونایت ساهارا نویر دارای زمینه ای سیاه و رگه های زیبای نسکافه ای و سفید است که این ترکیب رنگی زیبا سبب جلب توجه بسیاری از طراحان داخلی گردیده و این کد در بسیاری از طراحی های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

صفحه کابینت مارمونایت کرینا

مارمونایت کرینا محصول دیگری از مجموعه محصولات مارمونایت است که زمینه ای کاملا سفید دارد و رگه های بزرگ دلفینی هم در این اسلب میتوان مشاهده کرد به دلیل سفید بودن زمینه کرینا این محصول را میتوان در آشپزخانه هایی با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار داد و یک کار بسیار زیبا و شکیل را اجرا نمود. میتوان گفت که کرینا هم بسیار طرفدار دارد و کسانی که به رنگ سفید علاقه دارند بیشتر مواقع بین کد های مارمونایت این محصول انتخاب میکنند.

صفحه کابینت مارمونایت امپریال

محصول دیگر و جذاب از کدهای سنگ مارمونایت امپریال نام دارد. مشخصات ظاهری این محصول زمینه ای قهوه ای و رگه های نسکافه ای است که همین رگه ها سبب زیبایی بیشتر این محصول گردیده است. این مارمونایت را هم میتوان برای تمام مدل های کابینت آشپزخانه موارد استفاده قرار داد و کاری درجه یک اجرا نمود. این مارمونایت طرفداران خاص خودش را دارد و یکی از خاص ترین رنگ های مارمونایت همین امپریال است شما میتوانید با مراجعه به قسمت مارمونایت در سایت کابین نت نمونه های اجرایی و عکس کامل اسلب صفحه کابینت مارمونایت امپریال را مشاهده کنید.

قیمت مارمونایت

طی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان کابین نت بین صفحه کابینت های کوارتز توتم،مارمونایت، سرامیک زیگما، کورین روکان استون، اس پی ال و اسلب سنگ گرانیت از نظر کیفیت ،دوام و قیمت می توان گفت قیمت مارمونایت نسبت به صفحه کابینت اس پی ال و سنگ های گرانیتی وارداتی ارزان تر بوده اما نسبت به سایر صفحه کابینت هایی که در این قسمت آنها را نام بردیم دارای قیمت بالاتری است و از نظر خیلی از افراد با توجه به متریال های سازنده اش (مغز کورین) مقرون به صرفه نباشد.

مطالعه کنید: قیمت روز مارمونایت

سخن آخر:

در این مقاله تلاش کردیم تمامی مواردی که مربوط به مارمونایت است را به طور شفاف و دقیق در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد هدف ما کمک به انتخاب هرچه بهتر شما برای دیزاین آشپزخانه منزلتان است در نهایت شما با توجه به بودجه و در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب مارمونایت و مقایسه کیفیت، دوام و قیمت آن نسبت به سایر صفحه کابینت های موجود در بازار اقدام به خرید نمایید.

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed